Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.21464/mo.28.2.6
Učiteljska procjena znanja o simptomima, etiologiji i tretmanu ADHD-a
Sanja Skočić Mihić
orcid.org/0000-0001-6985-4213
; Učiteljski fakultet, Sveučilište u Rijeci, Hrvatska
Snježana Sekušak Galešev
orcid.org/0000-0002-7395-9744
; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Hrvatska
Selma Kehonjić
; Osnovna škola »Ivo Lola Ribar«, Labin, Hrvatska
Sažetak
Cilj je studije bio utvrditi učiteljsku procjenu znanja o simptomima, etiologiji i tretmanu ADHD-a te njenu povezanost sa sociodemografskim obilježjima učitelja, obilježjima škole i učiteljevoj samoprocjeni općeg znanja o ADHD-u. Prigodan uzorak činilo je 233 učitelja. Primijenjen je Upitnik učiteljskih znanja o ADHD-u trofaktorske strukture: Simptomi, Etiologija i Tretman ADHD-a, odgovarajuće pouzdanosti. Učitelji poznaju važnost tretmana za akademske i socijalne ishode učenika s ADHD-om te simptome ADHD-a, dok iskazuju nedovoljno poznavanje etiologije ADHD-a. Prisutne su zablude u identificiranju uzroka ADHD-a u obiteljskim stresnim okolnostima. Učiteljska procjena općeg znanja o ADHD-u povezana je s višom razinom znanja o simptomima i tretmanu, radnim mjestom učitelja razredne nastave, dok je viša razina znanja o tretmanu povezana s nižom kronološkom dobi učitelja. Implikacije dobivenih nalaza ukazuju na značaj stjecanja kompetencija učitelja za poučavanje učenika s ADHD-om tijekom inicijalnog obrazovanja i trajnog profesionalnog razvoja, kao i osiguravanja podrške stručnjaka edukacijskih rehabilitatora.
Ključne riječi
znanja; učitelji; ADHD; simptomi; etiologija; tretman
Hrčak ID:
271357
URI
Datum izdavanja:
25.1.2022.
Posjeta: 2.058 *