Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.46458/27121097.2021.27.25

UTJECAJ ČIMBENIKA POZNATOST MARKE, PERCEPCIJA KVALITETE I AKTIVNOSTI DIGITALNOG MARKETINGA NA TRŽIŠNU VRIJEDNOST MARKE NA PRIMJERU HRVATSKOG PODUZEĆA KATEME

Katarina Fotova Čiković orcid id orcid.org/0000-0003-0138-1362 ; Sveučilište Sjever, Koprivnica, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 574 Kb

str. 25-51

preuzimanja: 344

citiraj


Sažetak

U današnjem konkurentskom okruženju, brandiranje je važan čimbenik konkurentnosti koji diferencira slične proizvode i usluge u svijesti potrošača i čini ih poželjnijima za potrošače. Brand (ili marka) odražava autentičnost, vrijednost i predanost proizvodima i uslugama (Bilgin, 2018). Tržišna vrijednost marke ključna je varijabla o kojoj ovisi tvrtkin uspjeh, rast te percepciju potrošača.

Vrijednost ovog rada je u činjenici da je istraživanje tržišne vrijednosti marke u industriji antikviteta, starina i stilskog namještaja na svjetskoj razini nedovoljno zastupljeno u istraživanjima te su radovi koji su se bavili ovom problematikom rijetki. Ovo je empirijsko istraživanje imalo za cilj utvrditi utjecaj čimbenika poznatosti marke, percepciju kvalitete, aktivnosti digitalnog marketinga na tržišnu vrijednost marke, te dodatno analizirati percepciju marke u industriji antikviteta, starina i stilskog namještaja na slučaju poduzeća iz sjeverne Hrvatske. Statistički testovi, uključujući test pouzdanosti, validnosti, analize korelacije te regresijske analize, korišteni su tijekom ovog istraživanja.
Rezultati istraživanja upućuju na to da poznatost marke i aktivnosti digitalnog marketinga pozitivno i značajno utječu na tržišnu vrijednost marke, dok percepcija kvalitete, imajući u vidu da se ovdje radi o trgovini starinama, tj. starim i rabljenim predmetima, nije statistički značajna u objašnjavanju zavisne varijable.
Znanstveni doprinos ovog istraživanja ogleda se u činjenici da se ovaj rad može koristiti kao osnova za daljnja istraživanja u ovoj relativno slabo istraženoj industriji te se zaključci i model mogu primijeniti i kod drugih industrija, naročito kako bi se povećala konkurentnost malih i srednjih poduzeća. Rad sugerira da bi marketinški stručnjaci trebali pažljivo razmotriti dimenzije tržišne vrijednosti marke prilikom osmišljavanja svojih strategija marke.

Ključne riječi

tržišna vrijednost marke; digitalni marketing; poznatost marke; percepcija kvalitete;

Hrčak ID:

271493

URI

https://hrcak.srce.hr/271493

Datum izdavanja:

28.12.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 921 *