Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.46458/27121097.2021.27.52

UTJECAJ ODABRANIH FINANCIJSKIH POKAZATELJA I BRUTO DOMAĆEG PROIZVODA NA USPJEŠNOST REKLAMNIH PODUZEĆA - STUDIJA SLUČAJA IZ REPUBLIKE HRVATSKE

Suzana Keglević Kozjak orcid id orcid.org/0000-0003-1931-9161 ; Fakultet organizacije i informatike Sveučilišta u Zagrebu, Varaždin, Hrvatska
Vladimir Kovšca orcid id orcid.org/0000-0001-7212-2558 ; Fakultet organizacije i informatike Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Tanja Šestanj-Perić orcid id orcid.org/0000-0001-9197-7607


Puni tekst: engleski pdf 411 Kb

str. 52-71

preuzimanja: 603

citiraj


Sažetak

U našem radu istražujemo financijsku uspješnost reklamnih poduzeća u Republici Hrvatskoj, u ovisnosti o unutarnjim čimbenicima i ukupnim ekonomskim uvjetima. Unutarnji čimbenici odnose se na odabrane financijske pokazatelje, a ekonomski uvjeti određeni su makroekonomskom varijablom – Bruto domaćim proizvodom (GDP). Financijski pokazatelji korišteni u ovom istraživanju su: Koeficijent tekuće likvidnosti (CR), Koeficijent zaduženosti (DR) i Koeficijent obrta ukupne imovine (AT). Uspješnost poduzeća mjeri se neto profitnom maržom (NPM). Zamisao ovog istraživanja temelji se na činjenici da određena poduzeća marketinške troškove smatraju investicijom te čak u vrijeme gospodarske krize ne samo da ne smanjuju već povećavaju svoju potrošnju vezanu uz marketinške aktivnosti. Stoga, ako se većina poduzeća ponaša na ovaj način, pretpostavka je da postoji negativna korelacija između Bruto domaćeg proizvoda i profitabilnosti promotivnih poduzeća.
Populaciju ove studije čine sva poduzeća koja posluju u Republici Hrvatskoj, a čija je glavna djelatnost promidžba. Prema Nacionalnoj klasifikaciji djelatnosti (Odredbe NKD-a 2007) spomenuta djelatnost razvrstana je u odjeljak M 73 –Promidžba (reklama i propaganda) i istraživanje tržišta, a ovaj odjeljak uključuje agencije za oglašavanje (M 7311), poduzeća za medijsko oglašavanje (M 7312) i poduzeća za istraživanje tržišta ( M 7320). Financijski pokazatelji za navedena poduzeća mjereni su od 2009. do 2018. Korišten je višestruki regresijski model i analizirani su sekundarni podaci.

Rezultati višestruke regresijske analize pokazuju da DR, CR i BDP imaju značajnu korelaciju s financijskom uspješnošću promotivnih poduzeća; DR i BDP su negativno korelirani, dok je CR pozitivno koreliran s uspješnošću industrije mjerenom NPM -om.
Doprinos ovog rada je dvojak: s jedne strane doprinosi literaturi koja se bavi utjecajem financijskih pokazatelja i makroekonomskih varijabli na financijsku uspješnost, s druge strane doprinosi literaturi koja proučava odnos između troškova marketinga i gospodarske aktivnosti.

Ključne riječi

financijska uspješnost; koeficijent tekuće likvidnosti; koeficijent zaduženosti; koeficijent obrta ukupne imovine; bruto domaći proizvod;

Hrčak ID:

271496

URI

https://hrcak.srce.hr/271496

Datum izdavanja:

28.12.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.475 *