Skip to the main content

Preliminary communication

https://doi.org/10.46458/27121097.2021.27.122

UTJECAJ AGENCIJSKIH TROŠKOVA NA FINANCIJSKE PERFORMANSE LISTANIH PODUZEĆA ZA PROIZVODNJU ROBA ŠIROKE POTROŠNJE U NIGERIJI

Olagunju Adebayo ; Department of Accounting, Osun State University, Osogbo, Nigeria
Adebayo Aderemi Olalere ; Department of Economics, Osun State University, Osogbo, Nigeria
Adenle Oluwatimileyin Esther orcid id orcid.org/0000-0002-5914-1882 ; Department of Economics, Osun State University, Osogbo, Nigeria
Bamidele Comfort Olaitan ; Accounting Department, Osun State College of Technology, Esa-Oke, Nigeria


Full text: english pdf 386 Kb

page 122-148

downloads: 595

cite


Abstract

Studija je ispitala utjecaj agencijskih troškova na financijske performanse tvrtki za proizvodnju robe široke potrošnje u Nigeriji. Ova studija koristila je ex-post facto dizajn istraživanja. Namjerno je odabrano deset (10) proizvodnih tvrtki na temelju pogodnosti i dostupnosti godišnjih izvješća. Razdoblje istraživanja obuhvatilo je pet (5) godina između 2015. i 2019. Za potrebe ovog istraživanja korišteni su sekundarni podaci. Deskriptivne statistike kao što su srednja vrijednost, medijan, raspon i inferencijalne statistike kao što je panel regresijska analiza (fiksni učinak) i korelacijske analize korištene su za analizu podataka prikupljenih iz godišnjih izvješća i računa uzorkovanih proizvodnih tvrtki s popisa. Nalazi iz ove studije otkrili su da postoji pozitivan značajan odnos između omjera sadašnjeg stanja i povrata na imovinu podržan t-statistikom = 5,0684, p-vrijednost (0,0268), p-vrijednost < 0,05%. Nadalje je otkriveno da postoji negativan značajan odnos između administrativnih troškova i dobiti nakon oporezivanja marže što dokazuje t-statistika = -3,03321, p-vrijednost (0,0037), p-vrijednost < 0,05%. Stoga je ova studija zaključila da postoji značajan odnos između agencijskih troškova i financijskog učinka tvrtke za proizvodnju robe široke potrošnje u Nigeriji. Na temelju ovih rezultata studija preporučuje upravama tvrtki koje se nalaze na popisu robe široke potrošnje u Nigeriji kako trebaju uvesti kontrolne mjere koje će pomoći u smanjenju administrativnih troškova i također pomoći u sprječavanju neozbiljne i nepotrebne potrošnje. Također, motiviranje menadžera pomoći će u povećanju razine truda i zauzvrat dovesti do poboljšanja trenutnog stanja organizacije i omjera iskorištenosti sredstava.

Keywords

administrativni troškovi; agencijski troškovi; koeficijent tekuće likvidnosti; koeficijent iskorištenosti aktive; financijske performanse:

Hrčak ID:

271505

URI

https://hrcak.srce.hr/271505

Publication date:

28.12.2021.

Article data in other languages: english

Visits: 1.469 *