Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.46458/27121097.2021.27.122
UTJECAJ AGENCIJSKIH TROŠKOVA NA FINANCIJSKE PERFORMANSE LISTANIH PODUZEĆA ZA PROIZVODNJU ROBA ŠIROKE POTROŠNJE U NIGERIJI
Olagunju Adebayo
; Department of Accounting, Osun State University, Osogbo, Nigeria
Adebayo Aderemi Olalere
; Department of Economics, Osun State University, Osogbo, Nigeria
Adenle Oluwatimileyin Esther
orcid.org/0000-0002-5914-1882
; Department of Economics, Osun State University, Osogbo, Nigeria
Bamidele Comfort Olaitan
; Accounting Department, Osun State College of Technology, Esa-Oke, Nigeria
Sažetak
Studija je ispitala utjecaj agencijskih troškova na financijske performanse tvrtki za proizvodnju robe široke potrošnje u Nigeriji. Ova studija koristila je ex-post facto dizajn istraživanja. Namjerno je odabrano deset (10) proizvodnih tvrtki na temelju pogodnosti i dostupnosti godišnjih izvješća. Razdoblje istraživanja obuhvatilo je pet (5) godina između 2015. i 2019. Za potrebe ovog istraživanja korišteni su sekundarni podaci. Deskriptivne statistike kao što su srednja vrijednost, medijan, raspon i inferencijalne statistike kao što je panel regresijska analiza (fiksni učinak) i korelacijske analize korištene su za analizu podataka prikupljenih iz godišnjih izvješća i računa uzorkovanih proizvodnih tvrtki s popisa. Nalazi iz ove studije otkrili su da postoji pozitivan značajan odnos između omjera sadašnjeg stanja i povrata na imovinu podržan t-statistikom = 5,0684, p-vrijednost (0,0268), p-vrijednost < 0,05%. Nadalje je otkriveno da postoji negativan značajan odnos između administrativnih troškova i dobiti nakon oporezivanja marže što dokazuje t-statistika = -3,03321, p-vrijednost (0,0037), p-vrijednost < 0,05%. Stoga je ova studija zaključila da postoji značajan odnos između agencijskih troškova i financijskog učinka tvrtke za proizvodnju robe široke potrošnje u Nigeriji. Na temelju ovih rezultata studija preporučuje upravama tvrtki koje se nalaze na popisu robe široke potrošnje u Nigeriji kako trebaju uvesti kontrolne mjere koje će pomoći u smanjenju administrativnih troškova i također pomoći u sprječavanju neozbiljne i nepotrebne potrošnje. Također, motiviranje menadžera pomoći će u povećanju razine truda i zauzvrat dovesti do poboljšanja trenutnog stanja organizacije i omjera iskorištenosti sredstava.
Ključne riječi
administrativni troškovi; agencijski troškovi; koeficijent tekuće likvidnosti; koeficijent iskorištenosti aktive; financijske performanse:
Hrčak ID:
271505
URI
Datum izdavanja:
28.12.2021.
Posjeta: 1.514 *