Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.5673/sip.59.3.4

Što smo naučili u/o nastavi na daljinu?

Ivana Matić orcid id orcid.org/0000-0001-8340-2280 ; Sveučilište u Zagrebu, Ekonomski fakultet, Hrvatska
Draženka Stančić orcid id orcid.org/0000-0001-8098-5425 ; Edward Bernays Visoka škola, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 5.292 Kb

str. 413-435

preuzimanja: 978

citiraj


Sažetak

Pandemija koronavirusa značajno je promijenila naše živote, pa tako i obrazovanje. S
tradicionalnog oblika naglo se prešlo na nastavu na daljinu (engl. Distance Education) uz trenutno
zatvaranje škola i fakulteta, što je vrlo brzo ukazalo na nedostatak domaćih istraživanja
te definicije nastave na daljinu. Prema nekima, riječ je o nastavi koja podrazumijeva (a)sinkrono
učenje, pri čemu su nastavnici i učenici fizički udaljeni (Pryor i sur., 2020.) te samostalno
i/ili vođeno učenje. Nastava na daljinu nije novost. Najprije dopisničkog, kasnije internetskog
tipa, svrha joj je bila omogućiti pristup kvalitetnom obrazovanju onima koji ga nemaju iz
različitih razloga (zaposlenje, život u ruralnim područjima i dr.) (Davis i Roblyer, 2005.). Unatoč
brojnim prednostima, istraživanja ističu da je kod takve nastave učenički neuspjeh češći u
usporedbi s onom tradicionalnom (Zucker i Kozma, 2003.). Glavni cilj ovog rada istražiti je
stav učenika prema nastavi na daljinu, njihov uspjeh te postoje li aspekti nastave na daljinu
povezani s učeničkim uspjehom. Za potrebe istraživanja konstruiran je poseban upitnik na
temelju intervjua o stavovima i iskustvima u nastavi na daljinu tijekom predistraživanja s grupom
učenika, a u glavnom istraživanju sudjelovalo je 213 učenika od petog do osmog razreda.
Rezultati su pokazali da učenici imaju pozitivne stavove prema nastavi na daljinu i da redovito
izvršavaju svoje zadatke, međutim isto tako postoje aspekti kojima nisu zadovoljni, primjerice
količina zadaće i društvena izoliranost. Također je zaključeno da s duljinom trajanja nastave
na daljinu dolazi do smanjenja razine učeničkog znanja te da postoje aspekti nastave koji su
povezani s uspjehom učenika.

Ključne riječi

nastava na daljinu; novi aspekti nastave; uspjeh u nastavi; aspekti uspjeha; pozitivan i negativan stav učenika o nastavi na daljinu

Hrčak ID:

271639

URI

https://hrcak.srce.hr/271639

Datum izdavanja:

31.1.2022.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.242 *