Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

https://doi.org/10.5673/sip.59.3.5

Muzeji od doma: digitalne aktivnosti hrvatskih muzeja tijekom pandemije bolesti COVID-19

Lana Domšić ; Veleučilište Baltazar Zaprešić, Hrvatska
Barbara Franić ; Veleučilište Baltazar Zaprešić, Hrvatska
Mirna Perić ; Veleučilište Baltazar Zaprešić, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 5.271 Kb

str. 437-452

preuzimanja: 511

citiraj


Sažetak

U ožujku 2020. godine vrata hrvatskih muzeja zatvorena su na nekoliko tjedana
kako bi se spriječilo širenje bolesti COVID-19. Razdoblje fizičke zatvorenosti dodatno se
produžilo za pojedine zagrebačke muzeje teško stradale u potresu. Nakon otvaranja, kao i u
mnogim drugim muzejima u Europi i svijetu, fizičke posjete i dalje su smanjene i muzeji bilježe
drastičan pad posjetitelja te financijske gubitke. Kao odgovor na trenutnu situaciju, s ciljem
nastavka ispunjavanja svoje društvene, kulturne i obrazovne funkcije, muzeji su se okrenuli
internetu i društvenim mrežama kao mjestima za dijalog s korisnicima, diseminaciju sadržaja
i prezentaciju događanja koja se ne mogu fizički organizirati. Mnogi muzeji posvetili su se
stvaranju internetskih resursa poput digitalnih izložbi, virtualnih tura, materijala za e-učenje,
internetskih konferencija te se na različite načine i na različitim platformama nastoje povezati
sa svojom publikom.
Cilj ovog rada bio je istražiti kako su hrvatski muzeji korištenjem digitalnih medija prilagodili
svoje usluge i sadržaje novim uvjetima poslovanja. U radu su analizirane i vrednovane aktivnosti
muzeja na mrežnim stranicama i društvenim mrežama u godini dana od početka pandemije.
Rezultati ukazuju na kvantitativno kao i kvalitativno bogatu internetsku prisutnost muzeja,
koja bi mogla značiti početak nove ere u digitalnoj komunikaciji i diseminaciji baštinskih sadržaja.
Istraživanje zaključuje da je digitalizacija aktivnosti muzeja nužna za buduću održivost
muzejskih funkcija te potiče daljnja razmišljanja o smjeru digitalnog pristupa kulturi i baštini.

Ključne riječi

virtualni muzeji; digitalizacija; digitalna tehnologija; društvene mreže; COVID- 19; pandemija; digitalna transformacija; korisnici

Hrčak ID:

271642

URI

https://hrcak.srce.hr/271642

Datum izdavanja:

31.1.2022.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.144 *