Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v23i0.4342
Mišljenje studenata učiteljskih studija o vlastitim kompetencijama za realizaciju nastave Glazbene kulture u primarnom obrazovanju
Tamara Jurkić Sviben
orcid.org/0000-0003-4234-9385
; University of Zagreb Faculty of Teacher Education Savskac.77 10 000 Zagreb, Croatia
Biljana Jeremić
orcid.org/0000-0002-7893-5637
; University of Novi Sad Faculty of Education in Sombor Podgorička 4 25000 Sombor, Serbia
Ivana Paula Gortan-Calin
orcid.org/0000-0001-9277-4318
; Faculty of Educational Sciences Juraj Dobrila University of Pula Zagrebačka 30 52100 Pula, Croatia
Sažetak
Studij učiteljskoga studija upisuju studenti koji su položili državnu maturu i imaju
raznoliko opće obrazovanje. Na temelju analize podataka o upisanim studentima
u proteklom desetljeću i njihova glazbenoga predznanja uočeno je postojanje
ograničenoga broja studenata koji su upoznati s temeljnom glazbenom pismenošću
kao i bilo kojom drugom vrsta glazbene izvedbe. Cilj je ovoga rada istražiti mišljenje
studenata završnih godina učiteljskih studija u vezi sa stečenim znanjem i vještinama
za realizaciju sadržaja predmeta Glazbena kultura. Uzorak čine studenti učiteljskih
fakulteta iz Hrvatske i Srbije (N = 320). Rezultati donekle pokazuju da se većina
studenata ne smatra dovoljno kompetentnima za realizaciju sadržaja nastavnoga
predmeta Glazbena kultura. Rezultati bi se mogli tumačiti nedovoljnom satnicom
nastave glazbe u općeobrazovnim kurikulima, kao i nedovoljnom satnicom nastave
glazbe na studijskim programima učiteljskih fakulteta. Navedeno ukazuje na potrebu
cjeloživotnoga obrazovanja učitelja u području glazbe i reviziju studijskih programa
učiteljskih fakulteta kao i na moguću uspostavu studija glazbene specijalizacije za
glazbenu izobrazbu učitelja primarnoga obrazovanja s ciljem osnaživanja glazbenih
kompetencija učitelja za izvođenje sadržaja predmeta Glazbena kultura.
Ključne riječi
glazbena pismenost; glazbene sposobnosti; glazbena umjetnost; metodika nastave Glazbene kulture
Hrčak ID:
272151
URI
Datum izdavanja:
28.12.2021.
Posjeta: 1.092 *