Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v23i0.4347

Promjene učeničkih uvjerenja o kompetencijama u predmetu Likovna kultura u višim razredima osnovnoškolskoga obrazovanja: longitudinalna perspektiva

Zrinka Ristić Dedić orcid id orcid.org/0000-0002-7520-2139 ; Institute for Social Research in Zagreb Frankopanska 22, 10 000 Zagreb, Croatia
Boris Jokić orcid id orcid.org/0000-0001-6640-9755 ; Institute for Social Research in Zagreb Frankopanska 22, 10 000 Zagreb, Croatia


Puni tekst: engleski pdf 297 Kb

str. 49-65

preuzimanja: 193

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 297 Kb

str. 49-65

preuzimanja: 118

citiraj


Sažetak

U ovom radu govori se o istraživanju promjene u učeničkim uvjerenjima o
kompetenciji u predmetu Likovna kultura tijekom tri godine viših razreda
osnovnoškolskoga obrazovanja na uzorku od 752 učenika osnovnih škola u Zagrebu.
Učenička uvjerenja o kompetenciji prikupljena su u tri navrata, na kraju školske
godine u 5., 6. i 7. razredu, pomoću jednoga pitanja „Koliko ti dobro ide predmet
Likovna kultura?” Bezuvjetno modeliranje latentne krivulje rasta (LGCM) ukazalo
je na vrlo visoke početne vrijednosti učeničkih uvjerenja o kompetenciji te na blagi,
iako značajan pad tijekom vremena. Opažen je varijabilitet među učenicima i za
vrijednosti latentnoga odsječka i nagiba. Razvojne putanje učeničkih uvjerenja o
kompetenciji za djevojčice i dječake pokazale su slične razvojne tendencije u obje
nezavisne skupine, ali i ponešto niže početne vrijednosti i veći varijabilitet latentnoga
odsječka za dječake. Uvjetovano LGCM je pokazalo značajne učinke učeničkih
zaključnih ocjena iz predmeta u 5. razredu na latentni odsječak i nagib, što znači
da su učenici s višim ocjenama iz Likovne kulture imali veće početno uvjerenje o
kompetenciji i manje ga mijenjali tijekom vremena. Značajni učinci subjektivne
vrijednosti Likovne kulture (utilitarna vrijednost, intrinzična vrijednost, težina
predmeta) utvrđeni su jedino za latentni odsječak. Ovi prediktori nisu imali učinke
na stopu smanjivanja učeničkih uvjerenja o kompetenciji u vremenu.

Ključne riječi

Likovna kultura; longitudinalno istraživanje; subjektivna vrijednost zadatka; učenička uvjerenja o kompetenciji; viši razredi osnovnoškolskoga obrazovanja

Hrčak ID:

272153

URI

https://hrcak.srce.hr/272153

Datum izdavanja:

28.12.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 987 *