Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.31299/log.11.2.4

Disleksija u različitim jezicima s obzirom na pismo i ortografsku transparentnost

Zrinka Kuna ; Poliklinika SUVAG, Osijek


Puni tekst: hrvatski pdf 336 Kb

str. 61-68

preuzimanja: 1.056

citiraj


Sažetak

Disleksija je, prema određenju Međunarodne udruge za disleksiju (International Dyslexia Association), specifična teškoća učenja neurobiološkog podrijetla, koju karakteriziraju teškoće točnog i(li) tečnog prepoznavanja riječi, teškoće pisanja i loše vještine dekodiranja. Prema hipotezi ortografske dubine (Katz i Frost, 1992), usvajanje čitanja i pisanja u nekim je ortografijama lakše i brže (Seymour i sur., 2003) pa se nameće pitanje utječe li to i na obilježja disleksije u različitim jezicima. Cilj je ovog rada dati pregled dijela istraživanja disleksije s obzirom na vrstu pisma i ortografsku transparentnost u alfabetskim jezicima. Također, s navedenim se istraživanjima uspoređuju neka istraživanja disleksije u hrvatskom jeziku, te se daje pregled obilježja disleksije u kineskom jeziku koji koristi logografsko pismo. Svrha je uspoređivanja disleksije u različitim jezicima bolje razumijevanje disleksije i njezinih univerzalnih obilježja, a posljedično bolje i preciznije prepoznavanje disleksije, te stvaranje uspješnih rehabilitacijskih metoda i tehnika.

Ključne riječi

disleksija; ortografska transparentnost; usvajanje čitanja; međujezična istraživanja

Hrčak ID:

272297

URI

https://hrcak.srce.hr/272297

Datum izdavanja:

6.2.2022.

Posjeta: 2.196 *