Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.15291/ai.3398

Doživljaj učenika predmetne nastave o nastavi na daljinu

Tomislav Cerinski ; OŠ Pavao Belas, Brdovec, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 286 Kb

str. 7-27

preuzimanja: 336

citiraj


Sažetak

Početkom provedbe nastave na daljinu u školskoj godini 2019./2020. napravljeno je istraživanje s ciljem ispitivanja doživljaja učenika predmetne nastave o nastavi na daljinu. Korišteni su Upitnik stavova o e-učenju, Upitnik percipirane podrške autonomiji u obrazovnom okruženju, Upitnik samoregulacije u učenju i Inventar strategija suočavanja školske djece. Rezultati su pokazali kako među učenicima nižih razreda predmetne nastave (5. i 6. razredi) i učenicima viših razreda predmetne nastave (7. i 8. razredi) postoje značajne razlike u percepciji doživljaja vlastite autonomije kod učitelja. Učenici nižih razreda doživljavaju učiteljevu procjenu njihove (učeničke) autonomije na značajno višoj razini, a ujedno imaju i višu razinu identificirane motivacije za učenjem. U stavovima o učenju na daljinu među učenicima niže i više predmetne nastave nisu utvrđene značajne razlike.
Izdvojene tvrdnje ukazuju na to da učenici priželjkuju povratak u
školske klupe i redovnu nastavu. Utvrđene su razlike u načinima suočavanja sa stresnim situacijama između učenika i učenica, pri čemu
se agresivnost češće javlja kod učenika. Izdvojene tvrdnje iz Upitnika
stavova o e-učenju ukazuju na to da učenici pojam nastave na daljinu
poistovjećuju s dostupnošću nastavnih materijala na internetu, što bi
moglo biti povezano s angažmanom njihovih učitelja.

Ključne riječi

motivacija; nastava na daljinu; predmetna nastava; stres; školski uspjeh

Hrčak ID:

272526

URI

https://hrcak.srce.hr/272526

Datum izdavanja:

1.9.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 852 *