Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.15291/ai.3401

Lockeova odgojna dimenzija u Nekim mislima o odgoju u funkciji filozofije odgoja

Petar Jakopec ; Second Grammar School Varaždin Electromechanical School Varaždin and external associate at University North, Varaždin, Croatia


Full text: croatian pdf 215 Kb

page 75-91

downloads: 234

cite


Abstract

U članku autor problematizira Lockeove Neke misli o odgoju i kritički preispituje Lockeovu odgojnu filozofiju. Detaljnom razradbom Lockeovih Misli na temelju određenih i provjerenih dokaznih razloga, u članku se zaključuje kako je Lockeova odgojna filozofija u uskoj svezi s njegovim poimanjem slobode i ulozi pojedinca u političkoj zajednici. Iako se Locke u svojim Mislima nije usredotočio na pitanje što je odgoj da bi elaborirao problematiku odgoja, ipak se filozofski fokusirao na pitanje zašto i kako odgajati, to jest, traži što je cilj odgoja. U tom je smislu ustanovio kako odgoj ponajprije služi ojačavanju odgajanikovog moralnog identiteta i prirodnog karaktera, te nudi brojne praktične savjete kako odgajati. S druge strane, konačni smisao zašto odgajati Locke razumijeva u funkciji dobrog načina odgoja koji će odgajanika pripremiti za slobodnu i punopravnu političku participaciju u životu političke zajednice.

Keywords

John Locke; Neke misli o odgoju; odgajanik; odgoj; odgojitelj; odgojna filozofija; filozofija odgoja; vrlina

Hrčak ID:

272529

URI

https://hrcak.srce.hr/272529

Publication date:

1.9.2021.

Article data in other languages: english

Visits: 764 *