Izvorni znanstveni članak
SADRŽAJNI ASPEKTI DIDAKTIKE ŠKOLSKOG VJERONAUKA
Jadranka Garmaz
orcid.org/0000-0002-5239-1985
; Katolički bogoslovni fakultet, Sveučilište u Splitu
Sažetak
Didaktika se bavi istraživanjem dinamike poucavanja/
ucenja u svrhu izgradnje teorija i umijeca planiranja, provedbe
i vrednovanja ciljanih procesa poucavanja/ucenja sukladno
subjektu, predmetu i situaciji. Za razliku od opce didaktike,
didaktika školskog vjeronauka znanstvena je refleksija ucenja
i poucavanja vjeronauka u školi ili teorija prakse vjeronaucne
nastave. Kao predmetna didaktika ona je u prvom redu upucena
na sadržaj vjeronauka kao školskog predmeta u interakciji s
antropološko-personalnim, društveno-kulturnim i institucionalnostrukturalnim
uvjetima u kojima se odvija nastava vjeronauka.
Zato ona promišlja, analizira i planira religijsko-pedagoške procese
ucenja/poucavanja u okviru školskog vjeronauka. Njezina zadaca
je progovoriti o povijesnom kontekstu i utemeljenju vjeronauka u
školi, didakticko–metodickim varijablama i personalnim uvjetima
nastave vjeronauka u školi kao i svim drugim unutarnjim i
vanjskim elementima vjeronaucnoga nastavnog procesa.
Ključne riječi
didaktika, školski vjeronauk, ucenje/ poucavanje vjere, predmetna-, religijska-, i kurikulumska didaktika, odgojno-obrazovni ciljevi
Hrčak ID:
25061
URI
Posjeta: 4.380 *