Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v23i4.4145
Mjerenje širine i dubine akademskoga vokabulara učenika viših razreda osnovne škole
Vedrana Gnjidić
orcid.org/0000-0002-4036-4525
; Faculty of Humanities and Social Sciences University of Zagreb Ivana Lučića 3, 10000 Zagreb, Croatia
Gordana Keresteš
; Department of Psychology Faculty of Humanities and Social Sciences University of Zagreb Ivana Lučića 3, 10000 Zagreb, Croatia
Anita Peti-Stanić
; Department of South Slavic languages and literatures Faculty of Humanities and Social Sciences University of Zagreb Ivana Lučića 3, 10000 Zagreb, Croatia
Sažetak
U ovom se radu analizira novorazvijena mjera procjene poznavanja općega
akademskog vokabulara učenika viših razreda osnovne škole u Hrvatskoj. Njome
se procjenjuje poznavanje sinonima (kao mjera širine vokabulara) i ograničenja
kolokacijske upotrebe (kao mjera dubine vokabulara) unutar općega akademskog
registra. U istraživanju su sudjelovali učenici petog, šestog i sedmog razreda osnovne
škole (N = 152, 69,7 % djevojčica). Osim mjere općega akademskog vokabulara, učenici
su ispunili i Mill Hill ljestvice rječnika, standardiziranu mjeru općega vokabulara.
Rezultati pokazuju da je novi instrument za mjerenje poznavanja općega akademskog
vokabulara pouzdan i valjan—ima dobru unutarnju konzistentnost, osjetljiv je na
očekivane dobne i spolne razlike u dubini i širini vokabulara te visoko korelira s
rezultatima dobivenim na Mill Hill ljestvicama rječnika. Ova bi nova mjera mogla
popuniti prazninu u istraživanju akademskoga vokabulara jer nekoliko trenutačno
dostupnih mjera procjene vokabulara na hrvatskom jeziku ne testira specifično taj
segment, te bi se mogla koristiti za evaluaciju različitih intervencija usmjerenih na
razvoj akademskoga vokabulara u školama.
Ključne riječi
kolokacije; opći akademski vokabular; sinonimi
Hrčak ID:
272630
URI
Datum izdavanja:
30.12.2021.
Posjeta: 1.604 *