Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v23i4.4241

Slaganje procjena roditelja i odgojitelja za različita područja razvoja predškolaca

Tena Velki orcid id orcid.org/0000-0002-9529-8959 ; Faculty of Education Josip Juraj Strossmayer University of Osijek Cara Hadrijana 10, 31000 Osijek, Croatia
Ksenija Romstein orcid id orcid.org/0000-0001-6540-0273 ; Faculty of Education Josip Juraj Strossmayer University of Osijek Cara Hadrijana 10, 31000 Osijek, Croatia
Valentina Ružić orcid id orcid.org/0000-0003-1671-6583 ; Heinzelova 84, 10000 Zagreb, Croatia


Puni tekst: engleski pdf 361 Kb

str. 1139-1169

preuzimanja: 149

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 361 Kb

str. 1139-1169

preuzimanja: 140

citiraj


Sažetak

Kada promatramo djecu predškolske dobi te potencijalna razvojna odstupanja, od
ključne važnosti su nam osobe koje dobro poznaju dijete (obično roditelji/skrbnici
i odgojitelji) i provode značajan dio vremena s njim, jer se odluka o potrebi za
intervencijom ili tretmanom najčešće donosi na temelju njihovih procjena djeteta.
Cilj je istraživanja1 ispitati slaganje procjena roditelja i odgojitelja za različite
aspekte razvoja djece predškolske dobi. U istraživanju je sudjelovalo 60 parova
procjenjivača (roditelj-odgojitelj) koji su procjenjivali djecu u dobi od 30 mjeseci do
54 mjeseca (42,6 % procjene muške djece te 57,4 % ženske djece). I roditelji i odgojitelji
popunili su upitnik „Dob i razvojne razine-3“ (Ages & Stages-3; Squires i sur., 2009)
koji je za potrebe istraživačkoga projekta preveden na hrvatski jezik. Slaganja
procjenjivača provjerena su za 5 područja dječjega razvoja: komunikacija, gruba
motorika, fina motorika, rješavanje problema, osobno-društveno te opću zabrinutost.
Intraklasni koeficijenti korelacije pokazali su slabe do umjerene povezanosti slaganja
procjenjivača (ICC = 0,36–0,84) dok je pouzdanost slaganja procjenjivača mjerena
Kappa koeficijentom pokazala blago do značajno slaganje (κ = 0,31–0,61) ovisno o
razvojnom području. „Dob i razvojne razine-3“ nije se pokazao u potpunosti pouzdan
mjerni instrument pri čemu je nužno za mjerenje razvojnih odstupanja koristiti više
procjenjivača kao i dodatne mjerne instrumente.

Ključne riječi

Ages & Stages-3; pouzdanost slaganja; razvoj predškolaca; razvojna odstupanja; slaganje procjenjivača

Hrčak ID:

272633

URI

https://hrcak.srce.hr/272633

Datum izdavanja:

30.12.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 886 *