Pregledni rad
https://doi.org/10.15516/cje.v23i4.4132
Cjeloživotno učenje i osobe starije životne dobi u kontekstu IKT-a
Renata Možanić
orcid.org/0000-0002-6688-3868
; Alma Mater Europaea - European Center Maribor Slovenska ulica 17, 2000 Maribor, Slovenia
Zlatko Bukvić
orcid.org/0000-0002-1543-9572
; Center for Education Tomislav Špoljar Jurja Križanića 33, 42000 Varaždin, Croatia
Sažetak
Starenje populacije na globalnoj razini zaokuplja pažnju brojnih profesija, a ključni
je razlog povećanje udjela starih osoba. Demografski podatci ukazuju na trend
daljnjega rasta. Postojeće i nadolazeće generacije starih pod utjecajem su brojnih
promjena koje imaju neposredni utjecaj na način i kvalitetu njihova života. Ove su
promjene povezane s biološkim i psihološkim čimbenicima događaju u kontekstu
postojećega i promjenjivoga odnosa društva prema starosti i starenju. Mnogim
se promjenama ljudi ne mogu oduprijeti ili ih zaustaviti jer nisu pod utjecajem
njihove volje, ali im se mogu prilagoditi i prema tim promjenama zauzeti stajalište.
Od nadolazećih starih očekuje se da perspektivu tradicionalno ranjive i ovisne
skupine, koristeći sva znanstvena, stručna i tehnološka dostignuća, promijene u
perspektivu aktivnih sudionika koji društvo u kojemu žive mijenjaju i obogaćuju.
Potencijal za prilagodbu, aktivno i uspješno starenje počiva na mogućnostima
cjeloživotnoga učenja. Suvremenim su tehnologijama, a posebno upotrebom IKT-a,
u kombinaciji s potrebama i motivacijom starih moguće prilagodbe u odnosu na
oblik, način, vrijeme i mjesto učenja. Cjeloživotno se učenje dovodi u korelacije s
procjenom subjektivne dobrobiti starih i općenito s kvalitetom života i starenja.
Ključne riječi
aktivno starenje; cjeloživotno učenje; IKT, kvaliteta života
Hrčak ID:
272637
URI
Datum izdavanja:
30.12.2021.
Posjeta: 1.557 *