Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Odnos i razvoj pojma o sebi i samopoštovanja kod učenika osnovne škole

Ana Maria Marinac orcid id orcid.org/0000-0002-6872-9338 ; Odjel društveno-humanističkih znanosti Sveučilišta u Slavonskom Brodu


Puni tekst: hrvatski pdf 493 Kb

str. 87-99

preuzimanja: 2.004

citiraj


Sažetak

U ovome radu razrađen je pojam slike o sebi i samopoštovanja koje iz toga proizlazi. U radu je
korištena starija i novija literatura domaćih i stranih autora te rezultati brojnih empirijskih istraživanja
kako bi se što bolje razradilo određenje, dobilo uvid u razvoj pojma o sebi i samopoštovanja
te istaknulo na koji način škola utječe na razvoj tih bitnih obilježja. Uzevši u obzir da je
rano školsko doba najvažnije za razvoj samopoštovanja, važno je naglasiti ulogu učitelja te pronalaziti
načine za razvoj pozitivne slike o sebi kod učenika, pri tome analizirajući i samoupozoravajući
na što sve pozitivna ili negativna slika utječe. Analiza i prikaz različitih empirijskih
istraživanja te stajališta brojnih autora daju odgovor na to što učitelj može činiti i na koji način
je potrebno pristupiti učeniku za razvoj pozitivne slike o sebi i stjecanje visokog samopoštovanja.

Ključne riječi

pojam o sebi; slika o sebi; samopoštovanje; učitelj; škola

Hrčak ID:

273503

URI

https://hrcak.srce.hr/273503

Datum izdavanja:

1.3.2022.

Posjeta: 3.047 *