Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.19279/TVZ.PD.2021-9-3-02

ALATI ZA ANALIZU SENTIMENTA

Amelia Kovačević ; Nacionalna i sveučilišna knjižnica u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Željko Kovačević orcid id orcid.org/0000-0003-2055-6877 ; Tehničko veleučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 1.222 Kb

str. 167-174

preuzimanja: 430

citiraj


Sažetak

Analiza sentimenta (ili istraživanje mišljenja) tehnika je obrade prirodnog jezika koja se koristi za određivanje jesu li podaci pozitivni, negativni ili neutralni. S obzirom na izuzetu važnost ove tehnike pri donošenju poslovnih odluka koje uvelike ovise i o evaluaciji mišljenja krajnjih korisnika i kupaca, u ovom radu dan je pregled nekoliko najčešće korištenih alata koji se mogu iskoristiti u te svrhe. Oni pomoću ključnih riječi pretražuju određeni internetski sadržaj poput društvenih mreža, foruma, blogova i slično. Zatim, korištenjem ugrađenih algoritama i ključnih riječi analiziraju sentiment, te dodjeljuju pozitivne, negativne ili neutralne konotacije. U radu se obrađuju tri pojma različitih kategorija. Njihova je svrha tek prikazati sličnosti i različitosti alata te vrste pojmova koji se analiziraju. Svrha nije pružiti općenitu analizu i sud o alatima već na konkretnim primjerima prikazati kako oni funkcioniraju te što se sve njima može postići u istraživanju mnijenja tržišta.

Ključne riječi

analiza sentimenta; istraživanje mišljenja; alati; evaluacija; subjektivnost

Hrčak ID:

273774

URI

https://hrcak.srce.hr/273774

Datum izdavanja:

10.11.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.563 *