Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.5559/di.31.1.01

Vrste pretjerane pobudljivosti među intelektualno nadarenim učenicima adolescentske dobi u Slovačkoj

Tatiana Pethö orcid id orcid.org/0000-0001-7540-821X ; Fakultet menadžmenta, Sveučilište u Prešovu, Prešov, Slovačka


Puni tekst: engleski pdf 235 Kb

str. 1-17

preuzimanja: 537

citiraj


Sažetak

Cilj istraživanja bio je usporediti intelektualno nadarene
srednjoškolce i srednjoškolce koji postižu prosječne uspjehe s
obzirom na razinu pretjerane pobudljivosti (ekscitabilnosti) i
predviđanje intelektualne darovitosti različitim vrstama
pretjerane pobudljivosti. Uzorak istraživanja činilo je 88
srednjoškolaca (gimnazijalaca/ki) od 16 do 17 godina.
Ciljna skupina, koja je identificirana kao skupina
intelektualno nadarenih učenika, brojila je 44 učenika, a u
kontrolnoj skupini bilo je 44 učenika iz prosječne populacije
srednjoškolaca. Rabili smo testove intelektualnih sposobnosti,
Ravenov napredni matrični test (Raven's Advanced
Progressive Matrices), Strukturnu analizu inteligencije
(Intelligence Structure Analysis) te Urbanov figurativni test
kreativnoga mišljenja (Urban's Figural Test of Creative
Thinking), kako bismo identificirali intelektualno nadarene
srednjoškolce. Vrste pretjerane pobudljivosti procijenjene su
Upitnikom o prekomjernoj pobudljivosti. Statistička analiza
pokazala je značajne razlike u razini pretjerane pobudljivosti
između intelektualno nadarenih srednjoškolaca i učenika iz
prosječne populacije srednjoškolaca. Utvrđena je i značajna
prediktivna moć intelektualne i emocionalne pretjerane
pobudljivosti u odnosu na intelektualnu darovitost.

Ključne riječi

darovitost; intelektualno nadaren učenik; pretjerana pobudljivost; vrste pretjerane pobudljivosti

Hrčak ID:

275001

URI

https://hrcak.srce.hr/275001

Datum izdavanja:

6.4.2022.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.686 *