Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5559/di.31.1.01
Vrste pretjerane pobudljivosti među intelektualno nadarenim učenicima adolescentske dobi u Slovačkoj
Tatiana Pethö
orcid.org/0000-0001-7540-821X
; Fakultet menadžmenta, Sveučilište u Prešovu, Prešov, Slovačka
Sažetak
Cilj istraživanja bio je usporediti intelektualno nadarene
srednjoškolce i srednjoškolce koji postižu prosječne uspjehe s
obzirom na razinu pretjerane pobudljivosti (ekscitabilnosti) i
predviđanje intelektualne darovitosti različitim vrstama
pretjerane pobudljivosti. Uzorak istraživanja činilo je 88
srednjoškolaca (gimnazijalaca/ki) od 16 do 17 godina.
Ciljna skupina, koja je identificirana kao skupina
intelektualno nadarenih učenika, brojila je 44 učenika, a u
kontrolnoj skupini bilo je 44 učenika iz prosječne populacije
srednjoškolaca. Rabili smo testove intelektualnih sposobnosti,
Ravenov napredni matrični test (Raven's Advanced
Progressive Matrices), Strukturnu analizu inteligencije
(Intelligence Structure Analysis) te Urbanov figurativni test
kreativnoga mišljenja (Urban's Figural Test of Creative
Thinking), kako bismo identificirali intelektualno nadarene
srednjoškolce. Vrste pretjerane pobudljivosti procijenjene su
Upitnikom o prekomjernoj pobudljivosti. Statistička analiza
pokazala je značajne razlike u razini pretjerane pobudljivosti
između intelektualno nadarenih srednjoškolaca i učenika iz
prosječne populacije srednjoškolaca. Utvrđena je i značajna
prediktivna moć intelektualne i emocionalne pretjerane
pobudljivosti u odnosu na intelektualnu darovitost.
Ključne riječi
darovitost; intelektualno nadaren učenik; pretjerana pobudljivost; vrste pretjerane pobudljivosti
Hrčak ID:
275001
URI
Datum izdavanja:
6.4.2022.
Posjeta: 1.686 *