Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

INTERAKTIVNA OPERA – INOVATIVNI MODEL KORISNIČKOG ISKUSTVA U KULTURI

Žan Morović orcid id orcid.org/0000-0002-7291-8449 ; Osnovna škola Bartula Kašića, Bribirski prilaz 2, 23000 Zadar
Ivana-Paula Gortan-Carlin orcid id orcid.org/0000-0001-9277-4318 ; Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Ronjgova 1, 52100 Pula
Aleksandra Krajnović orcid id orcid.org/0000-0003-0553-2690 ; Sveučilište u Zadru, Odjel za ekonomiju, Splitska 1, 23000 Zadar


Puni tekst: hrvatski pdf 616 Kb

str. 123-136

preuzimanja: 153

citiraj


Sažetak

U ovom radu obrađeno je do sada slabo istraživano područje obogaćivanja korisničkog iskustva u kulturnim djelatnostima uz korištenje digitalne tehnologije. Ciljna skupina u razmatranju su mladi, kao skupina koja je odrasla uz digitalnu tehnologiju i 'prirodno' joj pripada, dok se istovremeno ubrzano, i naizgled nepovratno, udaljuje od kulturnih događaja kao što su klasična glazba – opera, koncerti, balet i drugo. Autori u radu predlažu inovativni model koristeći saznanja prvenstveno iz četiriju osnovnih područja: glazbe, pedagogije, informatike i 'iskustvenog marketinga'. Pritom se služe spajanjem dvaju koncepata: storytellinga – naracije koja zapravo predstavlja klasični model privlačenja pažnje i edukacije uz snažan psihološki učinak (primjerice, pričanje bajki) i gamifikacije kao novog koncepta kojim se korisnika privlači uz pomoć igre i interaktivnog sučelja. Model iznesen u radu odnosi se na prikaz opere kao glazbeno-scenskog djela i razrađen je na nekoliko razina – od prikaza radnje i likova opere kroz digitalne kanale do interaktivnog uključivanja korisnika u operu u virtualnoj stvarnosti te mogućnosti da sudionici – igrači - mogu sami mijenjati tijek događaja i sudbine likova u operi, glazbenom i literarnom kreativnošću. Model zahtijeva daljnje razrade te upućuje na znanstveni diskurs, a može poslužiti kao izvrstan alat u glazbenoj pedagogiji, digitalnom marketingu u kulturi i slično.

Ključne riječi

alat u nastavi glazbe; digitalna tehnologija u kulturi; gamifikacija; glazbena pedagogija; glazbeno-scenski oblik; iskustveni marketing; interaktivni modeli u kulturi; nove korisničke generacije; storytelling

Hrčak ID:

275588

URI

https://hrcak.srce.hr/275588

Datum izdavanja:

15.3.2022.

Posjeta: 527 *