Stručni rad
UTJECAJ INTERNETSKE PRODAJE NA VRIJEDNOST GOSPODARSKIH NEKRETNINA
Ante Rončević
orcid.org/0000-0003-2527-9506
; Sveučilišni centar Varaždin, Sveučilište Sjever, Jurja Križanića 31b, 42000 Varaždin, Hrvatska
Bojana Horvat
orcid.org/0000-0002-4033-9389
; Sveučilišni centar Varaždin, Sveučilište Sjever, Jurja Križanića 31b, 42000 Varaždin, Hrvatska
Sažetak
Porastom internetske prodaje smanjuju se potrebe za fizičkim prostorima, prodavaonicama. Veliki porast internetske trgovine u posljednjih desetak godina (npr. eBay, Amazon, Pink Panda, Glovo) omogućuju načine prodaje proizvoda i usluga uz znatno niže troškove distribucije, promocije i prodaje. Veliki lanci tzv. „street fashion brandova“ počinju zatvarati manje prodavaonice, zbog eksplozije prodaje preko interneta. Sve rjeđe se otvaraju dućani manjeg opsega. Nekretnine koje su služile kao prodavaonice u središtu grada imaju velike fiksne troškove, a posebno visoke troškove najma. Kako ih prenamijeniti? Je li internetska prodaja ukorijenjena u društvu kao navika koju svi žele prigrliti? U radu će se analizirati razlozi popularnosti internetske trgovine, prikazati primjeri gradova koji su osjetili posljedice iste te kako se nose sa problemom praznih gospodarskih nekretnina. Analizirat će se teme internetske prodaje kao nove grane trgovine i definicije gospodarske nekretnine. Usporedit će se primjeri gradova Praga, Varaždina i Amsterdama. Prikazat će se mogućnosti alternativnog korištenja gospodarskih nekretnina u svrhu revitalizacije prostora.
Ključne riječi
diverzifikacija radnih mjesta; online prodaja; tržište nekretnina
Hrčak ID:
275597
URI
Datum izdavanja:
15.3.2022.
Posjeta: 1.143 *