Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

UTJECAJ INTERNETSKE PRODAJE NA VRIJEDNOST GOSPODARSKIH NEKRETNINA

Ante Rončević orcid id orcid.org/0000-0003-2527-9506 ; Sveučilišni centar Varaždin, Sveučilište Sjever, Jurja Križanića 31b, 42000 Varaždin, Hrvatska
Bojana Horvat orcid id orcid.org/0000-0002-4033-9389 ; Sveučilišni centar Varaždin, Sveučilište Sjever, Jurja Križanića 31b, 42000 Varaždin, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 445 Kb

str. 241-252

preuzimanja: 312

citiraj


Sažetak

Porastom internetske prodaje smanjuju se potrebe za fizičkim prostorima, prodavaonicama. Veliki porast internetske trgovine u posljednjih desetak godina (npr. eBay, Amazon, Pink Panda, Glovo) omogućuju načine prodaje proizvoda i usluga uz znatno niže troškove distribucije, promocije i prodaje. Veliki lanci tzv. „street fashion brandova“ počinju zatvarati manje prodavaonice, zbog eksplozije prodaje preko interneta. Sve rjeđe se otvaraju dućani manjeg opsega. Nekretnine koje su služile kao prodavaonice u središtu grada imaju velike fiksne troškove, a posebno visoke troškove najma. Kako ih prenamijeniti? Je li internetska prodaja ukorijenjena u društvu kao navika koju svi žele prigrliti? U radu će se analizirati razlozi popularnosti internetske trgovine, prikazati primjeri gradova koji su osjetili posljedice iste te kako se nose sa problemom praznih gospodarskih nekretnina. Analizirat će se teme internetske prodaje kao nove grane trgovine i definicije gospodarske nekretnine. Usporedit će se primjeri gradova Praga, Varaždina i Amsterdama. Prikazat će se mogućnosti alternativnog korištenja gospodarskih nekretnina u svrhu revitalizacije prostora.

Ključne riječi

diverzifikacija radnih mjesta; online prodaja; tržište nekretnina

Hrčak ID:

275597

URI

https://hrcak.srce.hr/275597

Datum izdavanja:

15.3.2022.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.143 *