Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

https://doi.org/10.31141/zrpfs.2022.59.143.121

Posebne osobine ugovora o sponzorstvu

Tone Jagodic ; Olympic Committee of Slovenia, Ljubljana
Zlatko Mateša ; Zagreb School of Economics and Management, Zagreb


Puni tekst: engleski pdf 165 Kb

str. 121-130

preuzimanja: 368

citiraj


Sažetak

Ugovor o sponzorstvu jedan je od pravnih poslova koji se često koriste u suvremenom sportu.
Radi se o razmjerno „mladom“ ugovoru, koji još nije kodificiran. Razlog za sklapanje ugovora
o sponzorstvu povezan je s očekivanjima ugovornih stranaka u vrijeme sklapanja ugovora.
Sponzorstvo kao dvostrani obligacijski ugovor ima snažni privredni značaj koji je tako uzrok za
sklapanje ugovora. Posebne osobine sponzorskog ugovora predmet su Kodeksa oglašavanja i tržnog
komuniciranja Međunarodne trgovačke komore (ICC). Definicija sadržava više različitih elemenata
koji karakteristično ističu bitnu osobinu međusobnog odnosa stranaka u ugovoru o sponzorstvu.
Među tim su elementima obostrana korist sponzora i sponzoriranog subjekta, osiguranje financijskih
sredstava ili druge pomoći, sklonost da se uspostavi identifikacija između imidža sponzora, njegovih
robnih marki odnosno proizvoda sa svojstvom sponzoriranog subjekta, zamjena te specifične
imovine, promocija povezanosti između stranaka, dodjeljivanje određenih izravnih i posrednih
koristi za sponzora i još neki. U članku su elaborirani gore navedeni elementi. Čini se da su gornji
parametri bitno svojstvo sponzorstva te odražavaju i bitne elemente sponzorskog ugovora koji su
definirani u Kodeksu ICC-a. Definicija u Kodeksu ICC-a pruža osnovu koja u potpunosti obuhvaća
tipične elemente sponzorskog ugovora i koja može voditi u budućim nastojanjima u smislu traženja
pravnog definiranja za kodifikaciju ugovora o sponzorstvu.
Sa stajališta sponzora, sponzorstvo predstavlja pokušaj identifikacije s vrijednošću sponzoriranog
subjekta koji ima namjeru istaknuti se u promociji te povezanosti, no oboje vodi prema cilju podizanja
ili poboljšanja imidža sponzora u javnosti i društvu. Kod toga je bitna sposobnost sponzora da
izazov promijeni u priliku koju potom iskoristi. Prilike moraju nadvladati izazove, što je prvi motiv
sponzora u sponzorskom ugovoru.

Ključne riječi

sponzorski ugovor; elementi sponzorskog ugovora; Kodeks o oglašavanju i marketinškoj komunikaciji Međunarodne trgovačke komore

Hrčak ID:

275650

URI

https://hrcak.srce.hr/275650

Datum izdavanja:

26.4.2022.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.363 *