Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Autobiografske Udaljenosti

Višnja Kačić Rogošić ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 227 Kb

str. 270-286

preuzimanja: 195

citiraj


Sažetak

Članak analizira redateljski rad Marine Petković Liker na izvedbenom ciklusu Udaljenosti (2017. – 2020.) koji ostvaruje u okviru izvaninstitucionalne zagrebačke umjetničke organizacije Četveroruka (2013. – ), temeljeći ga na dokumentarnim snimcima prirode i razgovora s lokalnim stanovništvom realiziranima u baranjskoj općini Darda u okviru umjetničkih istraživanja Udaljenosti – fokusiranje (2017.) i Strukture razgovaranja (2019.). Preispituje se priroda i uloga snimljenih autobiografskih iskaza u predstavama Ni prijatelj ni brat (2018.) i Razgovaranje (2019.) iz spomenutoga ciklusa odnosno način na koji utječu na tematske, metodološke i receptivne aspekte izvedbe. Na sadržajnoj razini sugeriraju sklop događaja, izgradnju scenskih likova i njihovih međusobnih odnosa, na razini stvaralačkoga procesa utječu na osmišljavanje postupaka koji stvorenu scensku građu približavaju realnosti autobiografije, supostavljajući različite razine scenske fikcije i varirajući perspektive iz kojih se one promatraju, dok na receptivnoj razini pomažu pri transformaciji gledatelja u svjedoke.

Ključne riječi

Udaljenosti; Ni prijatelj ni brat; Razgovaranje; Marina Petković Liker; Četveroruka; autobiografija; metodologija; komunikacija

Hrčak ID:

277664

URI

https://hrcak.srce.hr/277664

Datum izdavanja:

11.5.2022.

Posjeta: 639 *