Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

ANALIZA OBRAZACA SUOČAVANJA SA ŠKOLSKIM NEUSPJEHOM: KOGNITIVNE PROCJENE I ISHODI SUOČAVANJA

Darko LONČARIĆ ; U~iteljski fakultet, Rijeka


Puni tekst: hrvatski pdf 197 Kb

str. 573-592

preuzimanja: 1.462

citiraj


Sažetak

Osnovni cilj ovog rada jest primjena tipolo{koga pristupa
(Magnusson, 2001.) pri opisu skupina u~enika koji se na
razli~ite na~ine suo~avaju sa {kolskim neuspjehom.
U~enici su uspore|eni s obzirom na kognitivne procjene i
ishode suo~avanja sa stresom. U istra`ivanju su sudjelovali
u~enici vi{ih razreda osnovnih {kola (N=586; 6. – 8.
razred). Prikupljeni su podaci o spolu, dobi i prosje~nom
uspjehu u~enika. Primijenjene su skale koje mjere
suo~avanje sa {kolskim neuspjehom i kognitivnu procjenu
stresne situacije. U~enici su prema rezultatima prethodnog
istra`ivanja (Lon~ari}, 2007.a) podijeljeni u {est grupa.
Prve dvije grupe ~ine u~enici koji imaju vrlo visoke i vrlo
niske rezultate na svim skalama suo~avanja. Ostali u~enici
svrstani su u idu}e ~etiri grupe: a) u~enici usmjereni
isklju~ivo na rje{avanje problema, b) u~enici usmjereni
na rje{avanje problema i socijalnu podr{ku, c) u~enici
usmjereni na umanjivanje problema i d) u~enici koji u
stresnoj situaciji pokazuju izrazitu emocionalnu reaktivnost.
Rezultati su pokazali da se u~enici s razli~itim obrascima
suo~avanja razlikuju s obzirom na kognitivne procjene
akademskoga stresa i s obzirom na {kolsko dostignu}e.
Nagla{ene su prednosti analize obrazaca suo~avanja
u obja{njenju nalaza prethodnih korelacijskih
istra`ivanja.

Ključne riječi

stres; suočavanje; školski neuspjeh; učenici

Hrčak ID:

25493

URI

https://hrcak.srce.hr/25493

Datum izdavanja:

7.7.2008.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 3.084 *