Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.38003/sv.71.1.10

Učinci programa glazbeno-ritmičkih stimulacija na određene motoričke sposobnosti djece s oštećenjem sluha

Ivana Hadžihasanović ; Sveučilište Hercegovina, Fakultet društvenih znanosti „Dr. Milenko Brkić”, Bosna i Hercegovina
Merima Čaušević orcid id orcid.org/0000-0001-6754-8888 ; Univerzitet u Sarajevu, Pedagoški fakultet, Bosna i Hercegovina
Indira Mahmutović ; Univerzitet u Sarajevu, Pedagoški fakultet, Bosna i Hercegovina


Puni tekst: hrvatski pdf 422 Kb

str. 99-110

preuzimanja: 480

citiraj


Sažetak

Određena istraživanja o razvoju motoričkih sposobnosti djece s oštećenjem sluha pokazuju da njihove sposobnosti nisu u skladu s dobi iako imaju iste osnove za razvoj kao i čujuća djeca. Edukacija djece s oštećenjem sluha dominantno je usmjerena na rehabilitaciju sluha i govora, a aktivnosti vezane za glazbu i sport uglavnom su zanemarene. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati učinke glazbeno-ritmičkih stimulacija na razvoj odabranih motoričkih sposobnosti djece s oštećenjem sluha u dobi od šest do petnaest godina. Zbog toga je kreiran poseban glazbeno-plesni program radionica za 26 djece s oštećenjem sluha (12 dječaka i 14 djevojčica) u trajanju od četiri i pol mjeseca. Na početku realizacije programa provedeno je inicijalno mjerenje koordinacije tijela i brzine pokreta te po završetku finalno mjerenje kroz pet standardiziranih testova. Za analizu efekata primijenjenih glazbeno-ritmičkih i plesnih stimulacija korišten je t-test za završne uzorke (paired samples test). Rezultati su istraživanja ukazali na određene statistički značajne razlike u sposobnostima koordinacije tijela i brzine pokreta, odnosno da program glazbeno-plesnih radionica ima pozitivan učinak na razvoj odabranih motoričkih sposobnosti kod djece s oštećenjem sluha.

Ključne riječi

brzina pokreta, glazbeno-plesne radionice, koordinacija tijela.

Hrčak ID:

278599

URI

https://hrcak.srce.hr/278599

Datum izdavanja:

2.6.2022.

Posjeta: 1.084 *