Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.22210/strjez/51-1/2
Iskustva predavača stranih jezika struke u visokom školstvu Republike Hrvatske u online nastavi 2020.
Iva Lučev
; Libertas međunarodno sveučilište, Zagreb
Lucija Lukić Jakopčević
; Libertas međunarodno sveučilište, Zagreb
Višnja Špiljak
; Libertas međunarodno sveučilište, Zagreb
Sažetak
Cilj rada bio je istražiti jesu li i na koji način prilagođene metode poučavanja, vanjske okolnosti i unutrašnji faktori nezadovoljstva nastavnika utjecali na percepciju uspješnosti online nastave stranih jezika struke na visokoškolskoj razini. U istraživanju je sudjelovalo 60 nastavnika iz 13 hrvatskih gradova, koji su u prosincu 2020. i siječnju 2021. ispunili anketni upitnik. U radu se ispituju: (i) utjecaj prilagođenih metoda poučavanja u online nastavi (kroz prilagođene nastavne materijale, način poučavanja, način vrednovanja studenata) na percipiranu uspješnost online nastave; (ii) utjecaj vanjskih faktora (onih na koje nastavnik nije mogao izravno utjecati: broj sati, veličina grupe, podrška institucije itd.) na percipiranu uspješnost online nastave; (iii) faktori nezadovoljstva nastavnika u online nastavi. Rezultati istraživanja pokazuju da su nastavnici koji su prilagodili metode poučavanja online nastavi bili zadovolj-niji uspjehom svoje online nastave, kao i njihovi studenti. Također, pokazalo se da nepovoljni vanjski faktori kao i subjektivni faktori nezadovoljstva nastavnika nisu bitno utjecali na percipiranu uspješnost online nastave. Na kraju rada donose se preporuke za daljnja istraživanja. Istraživanje pridonosi cjelokupnoj raspravi o online nastavi jezika struke na tercijarnoj razini i nudi praktične primjere za pripremu i provedbu online nastave, izradu nastavnih materijala te praćenje i vrednovanje studenata.
Ključne riječi
online nastava; prilagođene metode poučavanja u online nastavi; percipirana uspješnost online nastave; faktori nezadovoljstva nastavnika
Hrčak ID:
278822
URI
Datum izdavanja:
3.6.2022.
Posjeta: 1.064 *