Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.22210/strjez/51-1/4

Eksplicitno i implicitno znanje glagolskih vremena učenika engleskoga kao stranoga jezika na nivou osnovne škole u Bosni i Hercegovini

Vildana Dubravac orcid id orcid.org/0000-0002-0316-3791 ; International Burch Unviersity, Sarajevo, Bosnia and Herzegovina


Puni tekst: engleski pdf 176 Kb

str. 77-104

preuzimanja: 210

citiraj


Sažetak

Čini se da je lingvističko znanje učenika djelimično implicitno i djelimično eksplicitno: prvo koje omogućava spontanu svakodnevnu komunikaciju i drugo na koje se oslanjamo kada se bavimo jezičnim oblicima, prepoznajemo ili koristimo metajezik. Ovom studijom ispitivalo se eksplicitno i implicitno znanje glagolskih vremena u bosanskom kontekstu učenja engleskoga kao stranoga jezika na kraju prvoga ciklusa obrazovanja, tj. osnovne škole, uz korištenje sljedećih instrumenata: metalingvističkoga testa, vremenski neograničenoga testa procjene gramatičke ispravnosti i testa elicitirane imitacije. Studija je imala za cilj ukazati na varijabilnost kvalitete i kvantiteta znanja engleskoga kao stranoga ajezika i odnosa između različitih vrsta znanja u ovisnosti o tri faktora: spola, prosječne ocjene i dobi u kojoj se počeo učiti engleski. Pokazujući poprilično ograničeno znanje ciljnih struktura, analiza je ukazala na nepostojanje statistički značajne razlike između eksplicitnoga i implicitnoga znanja, dok su faktori korelacije između njih bili porpilično visoki. Od tri navedena faktora, trosmjerna ANOVA pokazala je da je samo proječna ocjena imala značajan utjecaj na znanje engleskoga kao stranoga jezika. Pored toga, međuutjecaj spola i ocjene pokazao se značajnim na sveukupno znanje engleskoga kao stranoga jezika kao i na eksplicitno znanje, dok je međuutjecaj svih triju faktora bio značajan samo u odnosu na eksplicitno znanje.

Ključne riječi

dob; eksplicitno znanje; implicitno znanje; prosječna ocjena; spol; usvajanje stranoga jezika

Hrčak ID:

278824

URI

https://hrcak.srce.hr/278824

Datum izdavanja:

3.6.2022.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 822 *