Stručni rad
BUDNOST KOD MALE DJECE
Andreja Založnik
; Osnovna šola Frana Roša Celje
Sažetak
Škola kao institucija koja još uvijek igra vrlo važnu ulogu u oblikovanju učenika zanemaruje neke od najbitnijih aspekata života. Previše stavlja naglasak na kognitivno razini, na stjecanju znanstveno dokazanih znanja, a premalo pažnje posvećuje društvenim i emocionalni razvoj djeteta. Budnost pomaže u razvoju emocionalne pismenosti učenika. Tijekom treninga polaznici najprije dolaze u kontakt sa svojim tijelom i smiruju se, što je vrlo važna predispozicija da dođu u dodir sa svojim emocijama, osvijestite, identificiraju uzroke i veze svojih reakcija te nauče bolju samokontrolu. Uči ih svjesnosti sadašnjeg trenutka, ovdje i sada s prihvaćanjem i suosjećanjem. Počinju biti svjesni malih detalja koje prije nisu imali. Raduju se životu punim plućima. Zahvalni su na onome što trenutno imaju i svjesni su da to nije samo po sebi razumljivo. Promatranje vlastitih misli, emocija i tjelesnih osjećaja bez osude značajno pridonosi učinkovitom suočavanju sa stresom. U biti, djeca su budnija od odraslih, ali ciljana tjelovježba može dodatno njegovati i ojačati njihovu sposobnost – prepoznajući da dugotrajni stres značajno narušava učenje i zdrav razvoj.
Ključne riječi
budnost, djeca, emocionalna inteligencija
Hrčak ID:
279369
URI
Datum izdavanja:
26.8.2022.
Posjeta: 506 *