Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.21464/mo.29.1.11

Osobitosti stavova pedagoških profesionalaca prema djeci (bivših) zatvorenika

Ksenija Romstein orcid id orcid.org/0000-0001-6540-0273 ; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 723 Kb

str. 47-66

preuzimanja: 671

citiraj


Sažetak

Procjenjuje se da trenutačno u Republici Hrvatskoj tijekom godine oko 12 000 djece ima jednog ili oba roditelja u zatvoru, dok je broj djece bivših zatvorenika značajno veći. Djeca (bivših) zatvorenika svakodnevno se susreću sa stigmatizacijom zbog roditeljskog izvršavanja kazne. S obzirom na to da su odgojno-obrazovne ustanove mjesta koja mogu imati protektivnu ulogu, provedeno je istraživanje o stavovima pedagoških profesionalaca (odgojitelja, učitelja, stručnih suradnika i ravnatelja) prema djeci (bivših) zatvorenika. Rezultati pokazuju kako kod pedagoških profesionalaca postoji tendencija biološkom determinizmu, uz neujednačenost u strukturama afekata, ponašanja i kognicije. Struktura stavova nije povezana s radnim iskustvom (N=162, p=0.000) i razinom formalnog obrazovanja pedagoških profesionalaca (N=162, p=0.000). Ipak, u subskali kognicije pokazalo se da nešto pozitivnije stavove imaju pedagoški profesionalci koji su prethodno imali iskustva s djecom (bivših) zatvorenika. Dobiveni rezultati ukazuju na potrebu i vrijednost dodatnih edukacija za pedagoške profesionalce na temu rada s djecom (bivših) zatvorenika, kao i jačanje socijalne mreže podrške djeci i obiteljima koja bi uključivala vršnjačku podršku, zagovaračke kampanje za širu javnost, intersektorsku suradnju te participativna istraživanja s djecom, obiteljima i (bivšim) zatvorenicima.

Ključne riječi

djeca (bivših) zatvorenika; odgojno-obrazovni sustav; pedagoški profesionalci; stavovi; socijalna podrška

Hrčak ID:

279488

URI

https://hrcak.srce.hr/279488

Datum izdavanja:

21.6.2022.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.668 *