Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.21464/mo.29.1.1
Stavovi zaposlenika ustanova za obrazovanje odraslih o kompetencijama edukatora u radu s odraslima
Elena Staničić
orcid.org/0000-0002-3874-3817
; Pučko otvoreno učilište Rab, Hrvatska
Anita Zovko
orcid.org/0000-0002-6472-912X
; Filozofski fakultet, Sveučilište u Rijeci, Hrvatska
Sažetak
Uloge edukatora u obrazovanju odraslih kontinuirano se mijenjaju, a sve ih se češće naziva mentorima, savjetnicima, motivatorima i evaluatorima, odnosno pridaju im se uloge za koje je nužno posjedovanje širokog spektra generičkih i specifičnih kompetencija. S obzirom na oskudan broj provedenih studija o kompetencijama edukatora u Republici Hrvatskoj, provedeno je istraživanje s ciljem ispitivanja i analiziranja stavova zaposlenika ustanova za obrazovanje odraslih o ključnim kompetencijama koje su potrebne za rad s odraslima te utvrđivanja stavova o važnosti pojedinih skupina kompetencija. U istraživanju je sudjelovao 91 ispitanik, a podaci su prikupljeni mrežnim anketiranjem. Rezultati istraživanja sugeriraju da zaposlenici ustanova za obrazovanje odraslih smatraju da je za rad s odraslima potrebno posjedovati društvene kompetencije, kompetencije savjetovanja odraslih polaznika, osmišljavanja i razumijevanja procesa učenja, poučavanja i vrednovanja, kompetencije razvoja obrazovnih programa i korištenja novih tehnologija te kompetencije kontinuiranog profesionalnog razvoja, kao i da razumiju njihovu važnost za proces obrazovanja odraslih.
Ključne riječi
edukatori u obrazovanju odraslih; kompetencije; kompetencije edukatora u obrazovanju odraslih; obrazovanje odraslih
Hrčak ID:
279511
URI
Datum izdavanja:
21.6.2022.
Posjeta: 1.852 *