Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.3935/rsp.v29i1.1857

Doprinos društveno korisnog učenja i podržavajućih čimbenika posvećenosti visokih učilišta za postizanje ekološke održivosti

Nikša Alfirević orcid id orcid.org/0000-0002-2130-982X ; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Splitu, Split, Hrvatska
Saša Petković orcid id orcid.org/0000-0001-7354-5931 ; Univerzitet u Banjoj Luci, Ekonomski fakultet, Banja Luka, Republika Srpska, Bosna i Hercegovina
Matea Zlatković Radaković orcid id orcid.org/0000-0002-2472-5407 ; Univerzitet u Banjoj Luci, Ekonomski fakultet, Banja Luka, Republika Srpska, Bosna i Hercegovina


Puni tekst: engleski pdf 707 Kb

str. 87-103

preuzimanja: 157

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 707 Kb

str. 104-104

preuzimanja: 102

citiraj


Sažetak

U ovom se radu, na temelju studentskih percepcija, analizira doprinos društveno korisnog učenja razini posvećenosti institucija visokog obrazovanja u postizanju ekološke održivosti. Empirijska analiza je provedena korištenjem PLS-SEM modeliranja, na uzorku od 366 studenata preddiplomskog studija poslovne ekonomije iz Hrvatske i Bosne i Hercegovine. Dobiveni rezultati podržavaju pretpostavljeno djelovanje razine razvijenosti društveno korisnog učenja na posvećenost ekološkoj održivosti u visokom obrazovanju. U radu razmatramo i indirektne efekte unutar modela. Pritom se pokazuje da je društveno korisno učenje medijator odnosa između studentskog idealizma i posvećenosti ekološkoj održivosti, kao i odnosa društvenog povjerenja i posvećenosti održivosti. Raspravlja se o implikacijama dobivenih empirijskih rezultata za teoriju i praksu visokog obrazovanja. Procjenjuje se i potencijal za generalizaciju rezultata za niz drugih intervencija, usmjerenih na ostvarivanje ekološke održivosti.

Ključne riječi

posvećenost ekološkoj održivosti; visoko obrazovanje; društveno korisno učenje; moralna filozofija; društveno povjerenje

Hrčak ID:

279594

URI

https://hrcak.srce.hr/279594

Datum izdavanja:

19.5.2022.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 778 *