Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.3935/rsp.v29i1.1857
Doprinos društveno korisnog učenja i podržavajućih čimbenika posvećenosti visokih učilišta za postizanje ekološke održivosti
Nikša Alfirević
orcid.org/0000-0002-2130-982X
; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Splitu, Split, Hrvatska
Saša Petković
orcid.org/0000-0001-7354-5931
; Univerzitet u Banjoj Luci, Ekonomski fakultet, Banja Luka, Republika Srpska, Bosna i Hercegovina
Matea Zlatković Radaković
orcid.org/0000-0002-2472-5407
; Univerzitet u Banjoj Luci, Ekonomski fakultet, Banja Luka, Republika Srpska, Bosna i Hercegovina
Sažetak
U ovom se radu, na temelju studentskih percepcija, analizira doprinos društveno korisnog učenja razini posvećenosti institucija visokog obrazovanja u postizanju ekološke održivosti. Empirijska analiza je provedena korištenjem PLS-SEM modeliranja, na uzorku od 366 studenata preddiplomskog studija poslovne ekonomije iz Hrvatske i Bosne i Hercegovine. Dobiveni rezultati podržavaju pretpostavljeno djelovanje razine razvijenosti društveno korisnog učenja na posvećenost ekološkoj održivosti u visokom obrazovanju. U radu razmatramo i indirektne efekte unutar modela. Pritom se pokazuje da je društveno korisno učenje medijator odnosa između studentskog idealizma i posvećenosti ekološkoj održivosti, kao i odnosa društvenog povjerenja i posvećenosti održivosti. Raspravlja se o implikacijama dobivenih empirijskih rezultata za teoriju i praksu visokog obrazovanja. Procjenjuje se i potencijal za generalizaciju rezultata za niz drugih intervencija, usmjerenih na ostvarivanje ekološke održivosti.
Ključne riječi
posvećenost ekološkoj održivosti; visoko obrazovanje; društveno korisno učenje; moralna filozofija; društveno povjerenje
Hrčak ID:
279594
URI
Datum izdavanja:
19.5.2022.
Posjeta: 1.418 *