Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

UČINAK ZNANJA NA FORMIRANJE STAVOVA O STARENJU I STAROSTI U STUDENATA SVEUČILIŠTA U SPLITU

IRIS JERONČIĆ TOMIĆ orcid id orcid.org/0000-0002-1510-4000 ; Sveučilište u Splitu, Medicinski fakultet, Split, Hrvatska
MIA BRITVIĆ orcid id orcid.org/0000-0002-9971-9730 ; Sveučilište u Splitu, Medicinski fakultet, Split, Hrvatska
NANCY POLJAK ; Sveučilište u Splitu, Medicinski fakultet, Split, Hrvatska
ROSANDA MULIĆ orcid id orcid.org/0000-0003-3334-9658 ; Sveučilište u Splitu, Medicinski fakultet, Split; Sveučilište u Splitu, Pomorski fakultet, Split, Hrvatska


Puni tekst: engleski pdf 138 Kb

str. 251-260

preuzimanja: 295

citiraj


Sažetak

Uvod: Prisutan globalni trend starenja stanovništva rezultira sve većim udjelom starog stanovništva i sve većim potrebama za zdravstvenim uslugama, što opterećuje zdravstveni sustav. Stavovi zdravstvenih radnika bitan su čimbenik koji utječe na njihovo ponašanje. Prema dostupnim istraživanjima čimbenici utjecaja na rad zdravstvenih radnika prema starim osobama u gerijatrijskim ustanovama uključuju znanje, stav i gerontološko obrazovanje. Cilj: Cilj istraživanja bio je ispitati utjecaj izobrazbe iz područja gerontologije na formiranje stavova studenata prema osobama starije životne dobi i prema procesu starenja. Uz izobrazbu iz gerontologije ispitali smo kako demografski čimbenici (spol, dob, boravište), različiti obrazovni sadržaji kojima su studenti bili izloženi i suživot s osobama starije dobi utječu na formiranje stava studenta prema starenju i starijoj životnoj dobi. Ispitanici i metode: Istraživanje je obuhvatilo studente Sveučilišta u Splitu, a pristupio mu je 301 student. Istraživanje je provedeno anonimnim anketnim upitnikom u razdoblju od 1. prosinca 2020. do 31. ožujka 2021. godine. Najveći broj studenata je na studijskim programima Pomorskog fakulteta (n=153). Istraživanju je pristupilo i 148 studenata Medicinskog fakulteta. Studenata koji su prošli izobrazbu iz gerontologije bilo je 45, a 265 nije imalo nikakav oblik izobrazbe iz gerontologije. Podatci su dobiveni anketnim upitnikom koji se sastojao od 3 dijela, i to dijela koji se odnosi na sociodemografska obilježja, dio kojim se ispituje stav prema starijim osobama (Koganova ljestvica) te testa znanja (Palmerov upitnik). Za testiranje statističke značajnosti primijenjeni su χ2-test, Mann Whitneyev U test i Kruskal-Wallisov test. Rezultati: Stavovi studenata Medicinskog fakulteta, različitih studija, statistički su značajno pozitivniji u odnosu na ispitanike Pomorskog fakulteta. Postoje razlike u stavovima prema starenju i starijim osobama među skupinama studenata s obzirom na različitost obrazovnih sadržaja iz gerontologije. Čimbenici kao što su demografski čimbenici, obrazovni čimbenici, različiti obrazovni sadržaji kojima su studenti bili izloženi te suživot s osobama starije dobi značajno utječu na stavove o starenju i starijoj životnoj dobi kod studenata. Zaključak: Postojanje obrazovnog sadržaja iz gerontologije utječe na formiranje pozitivnog stava o starenju i starijoj životnoj dobi među studentima te bi, s obzirom na demografske promjene u društvu, trebalo prilagoditi obrazovne programe, što bi trebalo rezultirati smanjenjem stigmatizacije osoba treće životne dobi.

Ključne riječi

stavovi; starenje; izobrazba

Hrčak ID:

280163

URI

https://hrcak.srce.hr/280163

Datum izdavanja:

7.7.2022.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.153 *