Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v24i2.4381

Neprimjerena ponašanja učenika iz perspektive učitelja

Tomislava Vidić orcid id orcid.org/0000-0003-2040-2667 ; Faculty of Teacher Education University of Zagreb Savska cesta 77, 10000 Zagreb, Croatia


Puni tekst: engleski pdf 369 Kb

str. 599-639

preuzimanja: 444

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 369 Kb

str. 599-639

preuzimanja: 209

citiraj


Sažetak

Neprimjerena su ponašanja učenika sva ona koja ometaju rad u učionici i prekidaju
proces učenja i poučavanja. Dosadašnja istraživanja ukazuju kako takva ponašanja
učenika imaju negativne posljedice na postignuća učenika te na rad i zadovoljstvo
poslom učitelja. Ovim se istraživanjem nastojalo ispitati koja neprimjerena
ponašanja i u kojoj mjeri doživljavaju učitelji u osnovnim i srednjim školama u
Hrvatskoj te razlike u tim percepcijama s obzirom na njihovu samoučinkovitost
i vrstu škole u kojoj rade. Dodatno, ispitano je zadovoljstvo učitelja podrškom,
edukacijom, zakonskim propisima te namjera odustajanja od posla. Rezultati su
pokazali kako su najčešća neprimjerena ponašanja iz skupine nepraćenja uputa
i nastave. Samoučinkoviti učitelji doživljavaju manje, a najmanje neprimjerenih
ponašanja opažaju učitelji razredne nastave. U rješavanju problema učitelji se
najviše oslanjaju sami na sebe, a nešto manje na pomoć stručnih suradnika, dok su
najzadovoljniji pruženom pomoći svojih kolega. Učitelji su općenito nezadovoljni
postojećim zakonskim propisima i većina njih nije tijekom studija i stručnoga
usavršavanja imala edukacije iz područja upravljanja razredom. Gotovo svi učitelji
smatraju kako je učiteljski posao zahtjevan, a više od trećine ispitivanih učitelja
promijenilo bi posao ako bi za to imali priliku.

Ključne riječi

neprimjerena ponašanja; samoučinkovitost; učitelji; upravljanje razredom

Hrčak ID:

280648

URI

https://hrcak.srce.hr/280648

Datum izdavanja:

15.7.2022.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.449 *