Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v24i2.4534
Učinci COVID-19 pandemije na obrazovanje na daljinu u visokom obrazovanju: bibliometrijsko istraživanje
Şirin Küçük-Avci
; Department of Curriculumn & Instruction Faculty of Education Akdeniz University Dumlupınar Bulvarı, Kampüs Antalya, 07058 Antalya, Turkey
Murat Topal
orcid.org/0000-0001-5270-426X
; Department of Computer Education & Instructional Technologies Faculty of Education Sakarya University Hendek Province Sakarya, 54300, Turkey
Aslıhan İstanbullu
; Department of Computer Technologies Vocational School Technical Sciences Amasya University Şeyhcui Mah. Kemal Nehrozoğlu Cad. No:92/B Merkez – Amasya, 05100, Turkey
Sažetak
Ovo istraživanje imalo je za cilj ispitati učinke COVID-19 pandemije na obrazovanje
na daljinu u području visokoga obrazovanja u periodu prije COVID-19 pandemije
(od siječnja do studenoga 2019.) i poslijepandemijskom razdoblju (prosinac 2019. i
od siječnaj do prosinca 2020.). Za analizu korištena su dva niza metapodataka koji
su obuhvatili 580 radova iz predpandemijskoga perioda i 746 radova iz razdoblja
nakon pandemije izazvane Covid-19 virusom, a dobiveni su pretraživanjem Web
of Science baze podataka. SciMAT i Vosviewer programi korišteni su za provođenje
bibliometrijske analize. Uspoređene su publikacije iz dva spomenuta razdoblja u
odnosu na ključne riječi i riječi iz sažetaka, prema kriterijima zasnovanim na analizi
zajedničkih riječi i njihova istodobnoga pojavljivanja. Rezultati istovremenoga
pojavljivanja ključnih riječi pokazuju da su riječi „e-učenje” i „online učenje” više
korištene u poslijepandemijskom nego u predpandemijskom razdoblju, u kojemu
su se teme istraživanja u velikoj mjeri odnosile na studente i zadovoljstvo. Ipak, u
postpandemijskom razdoblju sklonost istraživača većinom se odnosila na teme poput
videopredavanja i mrežne 2.0 tehnologije. Rezultati istraživanja pokazuju da je učinak
pandemije COVID-19 vidljiv u istraživanjima objavljenima u poslijepandemijskom
razdoblju, s porastom interesa za e-učenje i online učenje u visokom obrazovanju te
većom sklonosti istraživanju osiguravanja poučavanja nego tema vezanih za studente.
Ključne riječi
COVID-19 pandemija, e-učenje, obrazovanje na daljinu, online učenje, visoko obrazovanje
Hrčak ID:
280654
URI
Datum izdavanja:
15.7.2022.
Posjeta: 1.370 *