Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v24i2.4247
Glazbene aktivnosti u udžbenicima za obrazovanje u ranom djetinjstvu
Judith Sánchez-Marroquí
orcid.org/0000-0002-9524-8986
; University of Murcia Campus de Espinardo, s/n., 30100 Espinardo (Murcia), Spain
Gregorio Vicente-Nicolás
orcid.org/0000-0001-6882-6157
; University of Murcia Campus de Espinardo, s/n., 30100 Espinardo (Murcia), Spain
Sažetak
Glavni cilj ovoga istraživanja bio je analizirati glazbene aktivnosti i obradu
glazbe u udžbenicima za obrazovanje u ranom djetinjstvu. Uzorak se sastojao od
2200 aktivnosti iz udžbenika koje su tiskale vodeće izdavačke kuće u Španjolskoj.
Informacije su prikupljene koristeći instrument koji je u ovome slučaju opisao pet
domena: (1) podatci o udžbenicima; (2) podatci za prepoznavanje aktivnosti; (3)
planiranje aktivnosti; (4) sadržaji aktivnosti te (5) sredstva i materijali. Istraživačka
statistika korištena je za deskriptivnu analizu dok je potvrdna statistika korištena
za univarijatnu, bivarijatnu i multivarijatnu analizu. Rezultati ovoga istraživanja
ukazali su na velike razlike u planiranju glazbenih aktivnosti s obzirom na izdavačke
kuće; aktualni udžbenici sadržavali su više glazbenih jedinica i aktivnosti; aktivnosti
koje su se koristile glazbom koja je sama sebi svrha učestalije su od aktivnosti koje
glazbu koriste kao resurs; područja sadržaja koja su izdavači najviše razvili su
pokret/ples i slušanje; konačno, s obzirom na izvore i materijale, polovica aktivnosti
upućivala je na korištenje CD-ova, dok je uključivanje glazbenih digitalnih igara
vrlo niska.
Ključne riječi
glazbeno obrazovanje; nastavni plan za glazbeni; rani odgoj i obrazovanje; udžbenik
Hrčak ID:
280655
URI
Datum izdavanja:
15.7.2022.
Posjeta: 1.321 *