Izvorni znanstveni članak
PREVLAST MODELA DIJELJENJA I NJEGOVA PRIMJENA U UDŽBENICIMA MATEMATIKE
Sonja Lutovac
Sažetak
Od svih aritmetičkih operacija djeca imaju najviše problema sa dijeljenjem. Jedan od mogućih razloga je dvostruka priroda dijeljenja , koja podrazumijeva podjelu i raščlanjivanje kao modele dijeljenja. Rad se bavi problemom prevladavanja modela dijeljenja u različitim dobnim skupinama, od djeteta do odraslih. Štoviše rad sagledava tu prevlast u odnosu na spol, društveno-ekonomski status, sposobnosti učenja, vrstu škole/okruženja i udžbenika matematike. Rezultati pokazuju da partitativni model dijeljenja prevladava u svim dobnim skupinama bez obzira na varijable. U radu smo prezentirali i kratku analizu udžbenika matematike za osnovnu školu u našoj zemlji, pošto smatramo da bi s obzirom na učeničko iskustvo u školskoj praksi trebalo primijeniti partitativni model. Rad sadrži i praktične smjernice primjene u školskoj praksi.
Ključne riječi
dijeljenje; koncept dijeljenja; model dijeljenja; podjela; raščlanjivanje; nastava dijeljenja
Hrčak ID:
25799
URI
Datum izdavanja:
30.6.2008.
Posjeta: 2.652 *