Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

PREVLAST MODELA DIJELJENJA I NJEGOVA PRIMJENA U UDŽBENICIMA MATEMATIKE

Sonja Lutovac


Puni tekst: engleski pdf 143 Kb

str. 31-47

preuzimanja: 1.153

citiraj


Sažetak

Od svih aritmetičkih operacija djeca imaju najviše problema sa dijeljenjem. Jedan od mogućih razloga je dvostruka priroda dijeljenja , koja podrazumijeva podjelu i raščlanjivanje kao modele dijeljenja. Rad se bavi problemom prevladavanja modela dijeljenja u različitim dobnim skupinama, od djeteta do odraslih. Štoviše rad sagledava tu prevlast u odnosu na spol, društveno-ekonomski status, sposobnosti učenja, vrstu škole/okruženja i udžbenika matematike. Rezultati pokazuju da partitativni model dijeljenja prevladava u svim dobnim skupinama bez obzira na varijable. U radu smo prezentirali i kratku analizu udžbenika matematike za osnovnu školu u našoj zemlji, pošto smatramo da bi s obzirom na učeničko iskustvo u školskoj praksi trebalo primijeniti partitativni model. Rad sadrži i praktične smjernice primjene u školskoj praksi.

Ključne riječi

dijeljenje; koncept dijeljenja; model dijeljenja; podjela; raščlanjivanje; nastava dijeljenja

Hrčak ID:

25799

URI

https://hrcak.srce.hr/25799

Datum izdavanja:

30.6.2008.

Podaci na drugim jezicima: engleski talijanski

Posjeta: 2.615 *