Preliminary communication
NASTAVA PO CENTRIMA DJELATNOSTI
Marjana Penca Palčić
; Osnovna šola Šentjernej (Slovenija)
Abstract
U Sloveniji su pojedine osnovne škole, koje su za to imale odgovarajuće uvjete, devetogodišnje osnovno školovanje uvele školske 1999./2000. godine. Od školske 2003./2004. godine devetogodišnje je školovanje zahvatilo i preostale škole, a time i sve šestogodišnjake. Devetoljetka zahtijeva promjene, kako sadržajne i kadrovske, tako i prostorne. Pri planiranju nastavnih sadržaja valja polaziti od djeteta. Trebamo se rukovoditi prema načelu od bližek k udaljenome, od konkretnoga prema apstraktnom i od poznatoga prema nepoznatome. Pristaše metodologije rada usredotočene na dijete, misle da bi se nastava, naročito u prvom razredu devetoljetke, izvodila po centrima djelatnosti. U prvi bi plan trebalo staviti spoznaju da je cjelokupan život međusobno povezan. Iz vidika pristaša spomenute metodologije, promjena je nužna ako uzimamo u obzir protok informacija u svakodnevnom životu, promjenu uloge tradicionalnih institucija i novija otkrića glede načina djelovanja mozga. Učitelji bi učenike trebali usmjeravati u odlučivanju i praćenju vlastite odgovornosti pri tim odlukama. Učenike bi trebali poticati na oblikovanje i izražavanje vlastitih mišljenja.
Keywords
nastava po centrima djelatnosti; devetoljetka
Hrčak ID:
25803
URI
Publication date:
30.6.2008.
Visits: 2.715 *