Odgojno-obrazovne teme, Vol. 5 No. 1, 2022.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.53577/oot.5.1.5
PARTICIPATIVNO AKCIJSKO ISTRAŽIVANJE U ŠKOLI – UPOTREBA METODE PHOTOVOICE
Antonija KERO
orcid.org/0000-0002-3263-0475
; Gimnazija Franje Petrića Zadar, Hrvatska
Sažetak
U Gimnaziji Franje Petrića Zadar provedeno je participativno akcijsko istraživanje metodom
photovoice s ciljem da se učenicima pruži prilika da ih se čuje i razumije njihovo doživljavanje
školskog stresa te da ih se potakne na promišljanje mogućnosti rješenja problema s kojima
se svakodnevno suočavaju. S učenicima je odrađena fokus-grupa tijekom koje su posebno tri
segmenta bila tema rasprave: uzroci, posljedice stresa te mogućnosti promjene. U istraživanju je
sudjelovalo sedam učenika: dvije učenice trećeg razreda i pet učenika završnih razreda. Učenici
su imali zadatak izraditi fotografije kojima će iznijeti svoja iskustva stresa u školi. U radu se
prikazuju rezultati fokus-grupe te prijedlozi i akcije koje su učenici poduzeli. Kao uzroke stresnog
osjećanja učenici navode sudjelovanje na društvenim mrežama, preveliku količinu gradiva,
nastavu na daljinu tijekom pandemije bolesti COVID-19 te roditeljski pritisak. Posljedice su
takve da učenici zanemaruju druženja, hobije i ostale izvanškolske interese. Kako bi se rasteretili
od prevelike količine stresa, učenici su osmislili rješenje u obliku online druženja. Osnovali su
online klub MIsliOC koji je popularan unutar škole, ali i lokalne zajednice.
Ključne riječi
participativno akcijsko istraživanje, metoda photovoice, stres u školi
Hrčak ID:
280967
URI
Datum izdavanja:
19.7.2022.
Posjeta: 1.229 *