Odgojno-obrazovne teme, Vol. 5 No. 1, 2022.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.53577/oot.5.1.7
SOCIOPEDAGOŠKE POSLJEDICE STIGME I STIGMATIZIRANJA
Ana ČELIK
orcid.org/0000-0001-5795-1542
; Odsjek za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta J. J. Strossmayera u Osijeku, Hrvatska
Zlatko MILIŠA
orcid.org/0000-0001-9058-5345
; Odsjek za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta J. J. Strossmayera u Osijeku, Hrvatska
Sažetak
Cilj je rada s teorijskog aspekta istražiti i identificirati oblike stigmatizacije koja u konačnici
ukazuje na višestruko negativne društvene implikacije. Metodom sekudarne analize i analize
sadržaja u radu se problematizira stigmatiziranje u društvenom i pedagoškom kontekstu čije su
posljedice osobito negativne za ugrožene i marginalizirane skupine ljudi. Analizom podataka
utvrđeno je da nasilje nad mišljenjem ima obilježje bezuvjetne podređenosti pojedinca normama
i inim kolektivitetima koji stvaraju stereotipe o drugima i drugačijima kao nepoželjnima te da
se stigmatizacija temelji na rasprostranjenim stereotipima koji postaju osnova za isključivanje
ili izbjegavanje određene skupine ljudi. Zaključuje se da su u procesu destigmatizacije odgoj i
obrazovanje iznimno važan segment u formiranju (ne)humanih društvenih obrazaca ponašanja.
Ključne riječi
demokratsko društvo; marginalne skupine; odgoj; stigmatizacija; stigme.
Hrčak ID:
280970
URI
Datum izdavanja:
19.7.2022.
Posjeta: 1.532 *