Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.53577/oot.5.1.7

SOCIOPEDAGOŠKE POSLJEDICE STIGME I STIGMATIZIRANJA

Ana ČELIK orcid id orcid.org/0000-0001-5795-1542 ; Odsjek za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta J. J. Strossmayera u Osijeku, Hrvatska
Zlatko MILIŠA orcid id orcid.org/0000-0001-9058-5345 ; Odsjek za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta J. J. Strossmayera u Osijeku, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 392 Kb

str. 133-147

preuzimanja: 505

citiraj


Sažetak

Cilj je rada s teorijskog aspekta istražiti i identificirati oblike stigmatizacije koja u konačnici
ukazuje na višestruko negativne društvene implikacije. Metodom sekudarne analize i analize
sadržaja u radu se problematizira stigmatiziranje u društvenom i pedagoškom kontekstu čije su
posljedice osobito negativne za ugrožene i marginalizirane skupine ljudi. Analizom podataka
utvrđeno je da nasilje nad mišljenjem ima obilježje bezuvjetne podređenosti pojedinca normama
i inim kolektivitetima koji stvaraju stereotipe o drugima i drugačijima kao nepoželjnima te da
se stigmatizacija temelji na rasprostranjenim stereotipima koji postaju osnova za isključivanje
ili izbjegavanje određene skupine ljudi. Zaključuje se da su u procesu destigmatizacije odgoj i
obrazovanje iznimno važan segment u formiranju (ne)humanih društvenih obrazaca ponašanja.

Ključne riječi

demokratsko društvo; marginalne skupine; odgoj; stigmatizacija; stigme.

Hrčak ID:

280970

URI

https://hrcak.srce.hr/280970

Datum izdavanja:

19.7.2022.

Posjeta: 940 *