Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.53577/oot.5.1.9

STAVOVI O PRIPREMI I PROVEDBI PROJEKATA DRUŠTVENO KORISNOG UČENJA FINANCIRANIH SREDSTVIMA EUROPSKOG SOCIJALNOG FONDA

Jasenka BEGIĆ ; Visoko učilište Algebra, Zagreb, Hrvatska
Ana DEPOPE ; Visoko učilište Algebra, Zagreb, Hrvatska
Miljenka KUHAR ; Visoko učilište Algebra, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 509 Kb

str. 169-198

preuzimanja: 399

citiraj


Sažetak

Društveno korisno učenje (DKU) metoda je učenja i poučavanja kojom učenici i studenti
aktivnim sudjelovanjem u projektima primjenjuju usvojena znanja na rješavanje konkretnog
problema u zajednici. Svrha je istraživanja ispitati stavove triju ključnih skupina dionika –
predstavnika visokog obrazovanja, studenata i predstavnika organizacija civilnog društva – o
pripremi i provedbi projekata DKU-a financiranih sredstvima Europskog socijalnog fonda iz
poziva „Podrška razvoju partnerstava organizacija civilnog društva i visokoobrazovnih ustanova
za provedbu programa društveno korisnog učenja“. Istraživanje ispituje stavove o DKU-u
prije, tijekom i nakon provedbe projekata te identificira ključne izazove provedbe financiranih
projekata. Dobiveni rezultati upućuju na to da su ključni dionici zadovoljni provedenim
projektima, zainteresirani za metodu DKU-a te za ostvarivanje suradnje između sektora.
Međutim, istaknuti su i problemi poput opterećenja sudionika, nedostatka institucijske podrške
te nužnosti za dodatno angažiranje studenata i razvijanje metoda za povezivanje usvojenog
gradiva u provođenju projekata. Ujedno, prepoznat je interes za povećanjem broja kolegija s
komponentom DKU-a te značajnijim razvijanjem društveno angažiranih projekata.

Ključne riječi

civilno društvo, društveno korisno učenje (DKU), društveni angažman, Europski socijalni fond (ESF), visoko obrazovanje

Hrčak ID:

280972

URI

https://hrcak.srce.hr/280972

Datum izdavanja:

19.7.2022.

Posjeta: 967 *