Stručni rad
DJEČJE SPOZNAJE O FUNKCIONIRANJU PAMĆENJA
Jasmina Cerin
; Visoka učiteljska škola, Pula (Hrvatska)
Neala Ambrosi-Randić
; Odjel za humanističke znanosti Sveučilišta Jurja Dobrile, Pula (Hrvatska)
Sažetak
Ovim smo radom željeli istražiti i analizirati dječje spoznaje o tome kako funkcionira pamćenje. U tu svrhu proveli smo istraživanje na skupini od 32 djece, od kojih 16 djevojčica i 16 dječaka u dobi između 4 i 6 godina. Djeca su individualno slušala priču ''Zarobljena princeza'' (Cornoldi e Orlando, 1988), te odgovarala na postavljena pitanja vezana uz razloge zaboravljanja, strategije dozivanja i strategije pamćenja.
Analiza dobivenih odgovora pokazala je da spoznaje koje djeca imaju o funkcioniranju pamćenja rastu u funkciji dobi. Mlađa su djeca navodila samo jedan ili dva uzroka zaboravljanja, te strategija za dozivanje i zapamćivanje, dok su starija djeca nudila veći broj odgovora.
Ključne riječi
pamćenje; meta pamćenje; strategije; zaboravljanje; djeca
Hrčak ID:
25808
URI
Datum izdavanja:
30.6.2008.
Posjeta: 7.824 *