Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

https://doi.org/10.32633/eb.7.4

Mogućnosti muzeja kao učionice u nastavi biologije

Jelena Barbarić - Gaćina orcid id orcid.org/0000-0002-0376-6517 ; Prirodoslovno-grafička škola Zadar, Zadar, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 368 Kb

str. 37-48

preuzimanja: 184

citiraj


Sažetak

Nastava u muzeju zahtjeva osmišljavanje i pripremu kako bi se svi učenici potaknuli na uključivanje i usvajanje zadanih ishoda nastave. U ovom radu istražena su tri različita pristupa nastave u muzeju. Prvi pristup uključivao je obilazak muzeja uz vodstvo kustosa muzeja (vođeni pristup), a drugi samostalni obilazak izložbe, u pratnji nastavnika, uz rješavanje prethodno pripremljenih nastavnih listića (samostalni pristup). Treći pristup, koji je nastao kao posljedica pandemijske situacije i nemogućnosti fizičkog obilaska muzeja, uključivao je virtualni obilazak muzeja uz rješavanje nastavnih listića (virtualni pristup). U sva tri pristupa ispitana je uspješnost učenja i zadovoljstvo učenika nastavom u muzeju. Rezultati znanja učenika vođenog i samostalnog pristupa pokazuju razlike i mogućnost korištenja obilaska muzeja uz nastavne listiće kao aktivne nastave. Usporedbom znanja učenika koji su posjetili i onih koji nisu posjetili virtualnu izložbu (virtualni pristup) upućuje na mogućnost korištenja virtualnih izložbi za bolje razumijevanje uzročno – posljedičnih veza. Što se zadovoljstva tiče, uočljivo je puno veće zadovoljstvo učenika nastavom u muzeju i takvim načinom rada u odnosu na nastavu u razredu, ali ne i učenika koji su „posjetili“ virtualni muzej.

Ključne riječi

vođeni, samostalni i virtualni posjet muzeju; prirodoslovni muzej, virtualni muzej; izvanučionička nastava

Hrčak ID:

281121

URI

https://hrcak.srce.hr/281121

Datum izdavanja:

27.12.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 468 *