Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.21860/j.13.1.11
Kategoriziranje psihološkog utjecaja boja u filmovima na procese dubokog učenja utemeljenih na humanističkom pristupu: informacije iz RGB modela o klasificiranju boja u filmovima
Youngsue Han
; The Interpretation and Translation of the German Language, Hankuk University of Foreign Studies, Seoul, South Korea
Hyunjung Roh
; Education Technology, Sogang University, Seoul, South Korea
Thomas Whelan
; Korean Studies, Hankuk University of Foreign Studies, Seoul, South Korea
Suhyoun Hwang
orcid.org/0000-0002-2467-0354
; Bioinformation & Statistics, Korea National Open University, Seoul, South Korea
Minju Kim
; English Linguistics & Language Technology, Hankuk University of Foreign Studies, Seoul, South Korea
Sažetak
Nadahnuti Goetheovom teorijom boja i njegovom averzijom k Newtonovim znanstvenimteorijama izveli smo eksperiment kako bismo istražili psihološki utjecaj boja u filmovima. Pretvorili smo 550 filmova u sljedove slika i procesirali ih kako bismo iz njih izvukli informacijeo RGB modelu. Zatim smo usporedili te podatke i spojili ih s klasifikacijama uloga boja u vidu njihovog psihološkog utjecaja na filmske gledaoce. Za ovo smo se konzultirali s knjigom“Ako je ljubičasto, netko će umrijeti: Moć boja u vizualnom pripovijedanju” (engl. If It’sPurple, Someone’s Gonna Die: The Power Of Colour In Visual Storytelling) (2005) autorice Patti Bellantoni, koja filmašima služi kao vodič za biranje prikladnih boja za njihove filmove. Knjiga također opisuje psihološke i emocionalne utjecaje određenih boja u filmovima na gledaoce.Na kraju smo izvukli informacije o RGB modelu iz naših arhiva sljedova slika kako bismoih spojili s klasifikacijama uloga boja i njihovog psihološkog utjecaja na filmske gledaoce.Unatoč činjenici da su naši rezultati podložni određenim ograničenjima poput subjektivnosti naših istraživača, vjerujemo da su rezultati našeg eksperimenta pridonijeli razvoju umjetne inteligencije koja se koristi za klasificiranje boja u filmovima u vidu njihovog psihološkog utjecaja na gledaoce. U budućim pothvatima planiramo uključiti dodatne informacije poput oblika, nijansi i sl. Smatramo kako bi naši materijali i metodologija mogli polučiti bolje rezultate kad bi nam bili dostupni dodatni resursi.
Ključne riječi
Goethe; boja; duboko učenje; film; RGB
Hrčak ID:
281564
URI
Datum izdavanja:
30.8.2022.
Posjeta: 1.440 *