Izvorni znanstveni članak
REFLEKSIVNI PRAKTIKUMI KAO OBLIK PROFESIONALNOG RAZVOJA ODGOJITELJA
Višnja Vekić-Kljaić
orcid.org/0000-0001-6702-3643
; Odjel društveno-humanističkih znanosti Sveučilišta u Slavonskom Brodu, Slavonski Brod, Hrvatska
Sažetak
Kontinuirani profesionalni razvoj nužan je u svijetu brzih promjena znanja, razvoja znanosti i tehnologije
te novih spoznaja o načinima učenja djeteta. Suvremeni, kompetentni odgojitelji u potrazi
su za novim oblicima profesionalnog razvoja. Udružuju se u zajednice učenja, tj. skupine odgojitelja
koji na refleksivnim praktikumima raspravljaju, kritički promišljaju, stvaraju zajedničku viziju i
surađuju s ciljem unaprjeđivanja pedagoške prakse i osobnog profesionalnog razvoja. Na taj način
istražuju svoju odgojno-obrazovnu praksu, reflektiraju na nju, mijenjaju je i razvijaju. Cilj ovog
istraživanja je unaprijediti profesionalni razvoj odgojitelja pomoću refleksivnih praktikuma te utvrditi
obilježja takvog razvoja. Provedeno je kvalitativno, akcijsko istraživanje u Dječjem vrtiću Zvrk
u Đakovu. Rezultati istraživanja ukazuju na nužnost postojanja prostornih i vremenskih uvjeta za
refleksivne praktikume, stalnost sudionika, vremensku kontinuiranost, stručnost vođenja od strane
ravnatelja, stručnog tima ili istraživača te postojanje zajedničke vizije razvoja kako bi se timovi
održali i napredovali. Od obilježja profesionalnog razvoja izdvojeni su suradnja i refleksivni dijalog.
Istraživanje je potvrdilo da odgojiteljevo bavljenje problemima koji su dio njihove konkretne odgojno-
obrazovne prakse, uz pomoć sustručnjaka koji su direktno uključeni u odgojno-obrazovni
proces, povećava mogućnost rješavanja problema i poboljšava kvalitetu pedagoške prakse.
Ključne riječi
kurikulum ranog odgoja; odgojitelji; profesionalni razvoj; sustručnjaci; zajednice učenja
Hrčak ID:
281843
URI
Datum izdavanja:
12.9.2022.
Posjeta: 1.492 *