Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.46640/imr.11.21.2

Afektivna kultura kao posljedica medijatizacije emocija

Goran Bulatović orcid id orcid.org/0000-0003-1087-7247 ; Faculty of Media and Communications, Singidunum University, Belgrade, Serbia
Ljiljana Lj. Bulatović orcid id orcid.org/0000-0003-1087-7247 ; Faculty of Media and Communications, Singidunum University, Belgrade, Serbia


Full text: croatian pdf 385 Kb

page 3453-3468

downloads: 211

cite


Abstract

Tehnološke inovacije i digitalizacija medijskog ekosistema, mobilnost, dostupnost, prisnost i individualizacija sadržaja utjecali su na promjenu modela medijskog izvještavanja i kulturu komunikacije. U ovom radu razmatramo praksu medijatiziranja emocija kroz afektivne vijesti kao generatore konstruiranja afektivne kulture, ukazujemo na način djelovanja medijatizirane afektivne kulture i njenih najvažnijih karakteristika - diskursa, poravnavanja i pripadanja. Djelujući prema logici medija umjesto prema vlastitoj, medijatiziranoj emociji i javni afekti sve češće postaju tema i suština vijesti i novinarskih priča, pa se umjesto provjerenih činjenica nude javnosti kao pouzdana osnova za donošenje racionalnih odluka za buduće djelovanje. U radu pokazujemo kako se u afektivnoj kulturi emocije doživljavaju kao artefakti, kako se dijele preko medijatiziranih afektivnih vijesti i kako na osnovu njih publika medijskog sistema pregovara, oblikuje diskurse i generira osjećaje poravnavanja i pripadanja i oblikuje na zajedničkim emocijama zasnovane zajednice. Ukazujemo također da se afektivno diskurzivno poravnavanje ne dešava samo u oblasti pozitivnih nego i negativnih emocija te da polariziranje na osnovi afektivnih vesti i na njima oblikovanih zajednica ne doprinosi uvijek boljem razumijevanju svijeta i njegovih problema.

Keywords

medijatizacija; afektivna kultura; afektivne vesti; emocije; mediji

Hrčak ID:

283658

URI

https://hrcak.srce.hr/283658

Publication date:

11.9.2022.

Article data in other languages: english

Visits: 516 *