Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.46640/imr.11.21.2
Afektivna kultura kao posljedica medijatizacije emocija
Goran Bulatović
orcid.org/0000-0003-1087-7247
; Fakultet za medije i komunikacije, Univerzitet Singidunum, Beograd, Srbija
Ljiljana Lj. Bulatović
orcid.org/0000-0003-1087-7247
; Fakultet za medije i komunikacije, Univerzitet Singidunum, Beograd, Srbija
Sažetak
Tehnološke inovacije i digitalizacija medijskog ekosistema, mobilnost, dostupnost, prisnost i individualizacija sadržaja utjecali su na promjenu modela medijskog izvještavanja i kulturu komunikacije. U ovom radu razmatramo praksu medijatiziranja emocija kroz afektivne vijesti kao generatore konstruiranja afektivne kulture, ukazujemo na način djelovanja medijatizirane afektivne kulture i njenih najvažnijih karakteristika - diskursa, poravnavanja i pripadanja. Djelujući prema logici medija umjesto prema vlastitoj, medijatiziranoj emociji i javni afekti sve češće postaju tema i suština vijesti i novinarskih priča, pa se umjesto provjerenih činjenica nude javnosti kao pouzdana osnova za donošenje racionalnih odluka za buduće djelovanje. U radu pokazujemo kako se u afektivnoj kulturi emocije doživljavaju kao artefakti, kako se dijele preko medijatiziranih afektivnih vijesti i kako na osnovu njih publika medijskog sistema pregovara, oblikuje diskurse i generira osjećaje poravnavanja i pripadanja i oblikuje na zajedničkim emocijama zasnovane zajednice. Ukazujemo također da se afektivno diskurzivno poravnavanje ne dešava samo u oblasti pozitivnih nego i negativnih emocija te da polariziranje na osnovi afektivnih vesti i na njima oblikovanih zajednica ne doprinosi uvijek boljem razumijevanju svijeta i njegovih problema.
Ključne riječi
medijatizacija; afektivna kultura; afektivne vesti; emocije; mediji
Hrčak ID:
283658
URI
Datum izdavanja:
11.9.2022.
Posjeta: 1.023 *