Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

PEDAGOŠKI ODNOS U FROMMOVU KONCEPTU LJUBAVI

Siniša Opić ; Učiteljski fakultet, Sveučilište u Zagrebu
Željka Pintar orcid id orcid.org/0000-0003-1178-9222 ; Dječji vrtić Kustošija, Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 105 Kb

str. 77-88

preuzimanja: 199

citiraj


Sažetak

U radu se tematizira odgojna pozicija djeteta u obitelji i društvu. Afirmacija suvremenog djeteta kao socijalnog aktera – osobe autonomnih prava, u velikoj je mjeri doprinijela uvažavajućem pristupu odraslih spram njega. Istovremeno, određivanje djeteta kao subjekta koji u velikoj mjeri određuje svoj život i razvoj, odgojnu ulogu odraslog čini prilično nedorečenom. Suvremeni odgojitelj učestalo je poistovjećen s poticateljem razvoja. Društveni život okarakteriziran konkurentskim suživotom jedinki u natjecateljskom okruženju orijentira odrasle na ustrajanje u dominantnom doprinošenju spoznajama djeteta. Budući da je takav pristup odgojno nedostatan, ovim se radom tematizira pedagoški odnos promotren u Frommovoj perspektivi. Upućuje se na orijentiranost na brigu, odgovornost, poštovanje i znanje kao temeljne preduvjete odgoja samosigurnog, pouzdanog, socijalno zainteresiranog i empatičnog djeteta.

Ključne riječi

pedagoški odnos, odgoj, Fromm, ljubav

Hrčak ID:

284049

URI

https://hrcak.srce.hr/284049

Datum izdavanja:

30.9.2022.

Posjeta: 479 *