Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.47960/2712-0457.2022.1.4.45

Sportska diplomacija

Ivan Tomić orcid id orcid.org/0000-0002-7086-7158 ; FourFourTwo, London, UK


Puni tekst: hrvatski pdf 197 Kb

str. 45-55

preuzimanja: 615

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 170 Kb

str. 55-55

preuzimanja: 99

citiraj


Sažetak

Tradicionalna je sportska diplomacija dio međunarodnih odnosa. Najčešće se definira kao uporaba sportskih događanja kako bi se postigli određeni ciljevi vanjske politike države te se koristi kako bi se dopunili ili poboljšali diplomatski odnosi, odnosno naglasila diplomatska poruka. Sportska se diplomacija smatra oblikom meke moći koja u globaliziranome svijetu postaje dominantnim oblikom postizanja ciljeva vanjske politike, ali i promocije određene države. U radu se daje osvrt na „geopolitičku ekonomiju sporta“ i obrađuju se tri osnovne kategorije intersekcije diplomatskih ciljeva država i industrije nogometa: organizacija velikih nogometnih natjecanja, ulaganje u vlasništvo nad sportskim brandovima i sponzorska ulaganja u nogometna natjecanja. Također, analiziraju se i četiri opća razloga zašto se vlade kreću prema sportskoj diplomaciji i njezine moguće ishode. U radu će se prikazati na koji način Hrvatska (ne)koristi resurse sportske diplomacije s osobitim osvrtom na nogometne uspjehe i mogućnosti sportske diplomacije kroz prizmu nogometnih uspjeha nacionalne reprezentacije.

Ključne riječi

sport; diplomacija; meka moć; nogomet; strategija; Hrvatska

Hrčak ID:

284521

URI

https://hrcak.srce.hr/284521

Datum izdavanja:

30.6.2022.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.554 *