Skip to the main content

Conference paper

https://doi.org/10.21857/y6zolb6pzm

Zlatko Bourek – u početku bijaše kiparstvo

Barbara Vujanović ; barbara.vujanovic@mestrovic.hr


Full text: croatian pdf 411 Kb

page 7-12

downloads: 167

cite


Abstract

Figurativni repertoar i imaginarij Zlatka Boureka (1929. – 1918.) iznimno je kompleksan segment hrvatskoga stvaralaštva likovnih, primijenjenih i kazališnih umjetnosti te animiranoga filma. Njegov kreativni rukopis odlikovao je prepoznatljiv sardonični, hedonistički i groteskni karakter upotpunjen specifičnom mogućnošću naracije fantastičnih i erotskih sadržaja te trajnom fascinacijom rodnim krajem – Slavonijom. Za razumijevanje tog opusa i rukopisa valja uzeti u obzir kako je autor često volio istaknuti da nije pismen nego rismen. Bourekova široka likovna erudicija počiva na poznavanju klasične tradicije plastike, počela japanskoga teatra lutaka, njemačkog ekspresionističkog slikarstva i grafike, a iznimno su mu bliske poetike koje su odredile Neue Sachlichkeit, metafizičko slikarstvo, moderno talijansko kiparstvo i nadrealizam. Skulptura, to jest razmišljanje o skulpturi, animiranje volumena (animirani film), stavljanje u pokret (lutkarsko kazalište), trajno je odredila Bourekovo kreativno razmišljanje i interese. U tom smislu izlaganje će razmotriti genezu kiparstva Zlatka Boureka i njegovo koreliranje s drugim medijima u kojima je ostvario velik doprinos.

Keywords

Zlatko Bourek; kiparstvo; slikarstvo; kazalište; animirani film.

Hrčak ID:

284543

URI

https://hrcak.srce.hr/284543

Publication date:

7.10.2022.

Article data in other languages: english

Visits: 436 *