Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.15291/ai.3879

Hrvatska nastava u inozemstvu: stanje i perspektive

Rona Bušljeta Kardum ; Fakultet hrvatskih studija, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Renata Burai ; Akademija likovnih umjetnosti, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Ivana Skender ; Osnovna škola Đurđevac, Đurđevac, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 202 Kb

str. 87-105

preuzimanja: 364

citiraj


Sažetak

Hrvatska nastava u inozemstvu organizira se od 90-ih godina prošloga stoljeća za djecu i mlade hrvatskih iseljenika u svrhu učenja i njegovanja materinskoga jezika i hrvatske kulturne baštine. Brojne su specifičnosti odgojno-obrazovanog djelovanja u okviru Hrvatske nastave u inozemstvu, međutim, u hrvatskoj se znanstvenoj i stručnoj literaturi vrlo malo pisalo o načinu organizacije i posebnostima koji takav oblik nastave nosi. Stoga će se u ovome radu prikazati okvir ustroja Hrvatske nastave u inozemstvu, a izdvajanjem poslova učitelja i koordinatora, kao nositelja Hrvatske nastave u inozemstvu, ukazati na sve njezine posebnosti.
Kako bismo zaključili o trenutnom položaju Hrvatske nastave u inozemstvu, u radu će se prezentirati i usporediti broj učitelja i nastavnih mjesta u zadnjih pet godina u svim zemljama gdje je ona organizirana. Dostupni podatci nadležnoga Ministarstva o broju nastavnih mjesta i učitelja otkrivaju porast broja nastavnih mjesta u Europi i svijetu, kao i porast broja učitelja u zadnjih pet godina, što dodatno naglašava važnost Hrvatske nastave u inozemstvu i potrebu pridavanja veće pozornosti takvoj nastavi ‒ kako od strane nadležnih institucija, tako i od znanstvenika, pa i šire javnosti.

Ključne riječi

Hrvatska nastava u inozemstvu; koordinatori; nastavničke kompetencije; podučavanje; učitelji

Hrčak ID:

285131

URI

https://hrcak.srce.hr/285131

Datum izdavanja:

21.8.2022.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 752 *